Pijn na plaatsen brug

Author:
Osira67
Posted:
zo, 03/15/2015 - 14:14
er is bij mij een driedelige brug geplaatst. Na het slijpen was een kies behoorlijk gevoelig.
Inmiddels is de definitieve brug geplaatst en heb ik na twee weken nog steeds pijn bij warm, koud eten en drukpijn bij kauwen.
Hoe lang heeft een geïrriteerde zenuw nodig om te herstellen?
Romy32

Als je je echt zorgen maakt is het natuurlijk altijd beter je tandarts even te bellen, in plaats van te gaan zitten wachten op een reactie hier.
Je tandarts heeft de preparatie voor de brug gedaan, en weet hoeveel er van je tanden/kiezen is weggeslepen.

Hoe lang een zenuw nodig heeft om te herstellen, is niet precies te zeggen.
Kan best een tijd duren, weken tot maanden.
Soms herstelt de zenuw niet, maar dat is dan ook meteen het slechtste scenario.

Houd het in ieder geval in de gaten.
Als je meer pijn krijgt bij warm, kun je het beste even je tandarts bellen.

Je hebt niet het idee dat de brug iets te hoog is? (Dat wil zeggen: dat je kiezen niet goed aansluiten als je dichtbijt).
wo, 03/18/2015 - 17:32 Permalink
Osira67

De tandarts heeft bij mij een kies heel flink moeten slijpen en deze geeft dus ook de problemen. Inmiddels is de pijn wel flink afgenomen. Er is nog wel gevoeligheid voor koud en warm, maar ook dat is minder. Het kauwen gaat ook beter, maar is nog niet geheel pijnvrij. Ik vraag me af of het ooit helemaal goed zal komen? De brug sluit ook bij de kies niet helemaal goed aan bij het tandvlees, er zit een klein kiertje over de breedte aan de binnenkant, hoort dat zo?
wo, 03/25/2015 - 09:48 Permalink
Romy32

En wat is precies het nut van het letterlijk citeren van een eerder gegeven reactie....? :smt017
di, 03/31/2015 - 19:35 Permalink