Heel dik tandvlees bij griep

Author:
Diaan88
Posted:
za, 03/21/2015 - 21:26
Goedenavond,
Ik loop al een tijdje rond met een fistel linksboven en als ik ziek word is letterlijk heel mijn tandvlees linksboven, verdeeld over 4 tanden/kiezen, dik en komt er vies spul uit.
Van de week gebeld naar de tandarts, foto gemaakt en wkb gestart omdat er een flinke ontsteking zat aan de 4e tand linksboven (geen kies) maar het rare was dat de fistel twee kiezen verderop zat.
Nu zit het eerste deel van de wkb erop, maar mijn tandvlees is nog redelijk dik, vooral helemaal bovenin het tandvlees voelt het nogsteeds hetzelfde als voorheen. (als u begrijpt wat ik bedoel)
Waarom is mijn tandvlees nogsteeds zo dik en waarom zit het zo hoog?
Ik hoop dat iemand het antwoord heeft op mijn vragen....
Romy32

Sorry, het was natuurlijk niet mijn bedoeling je te laten schrikken.
Doordat je lang bent doorgelopen met ontstoken kanalen (want daardoor had je die fistel), zijn de bacteriën naar de wortelpunt gegaan en hebben daar een ontsteking veroorzaakt. De oorzaak van de ontsteking (dus de bacteriën) wordt met een wortelkanaalbehandeling weggenomen, maar de ontsteking heeft tijd nodig om te verdwijnen.

Als het goed is zal je tandarts over een poosje een foto maken, om te kijken hoe het dan met de ontsteking is. Zeker als er een kroon op de kies moet komen (weet ik niet hoor, maar áls), moet dat goed gecontroleerd worden.

Als de ontsteking niet weggaat is een herbehandeling door een endodontoloog altijd nog een optie.
En als dat niet helpt, een apexresectie door de kaakchirurg.
Maar zo ver ben je nog lang niet.
Rustig afwachten of deze behandeling gaat helpen.
zo, 03/22/2015 - 22:50 Permalink
Diaan88

Bedankt voor uw reactie, ik ben nu wel een beetje gerust gesteld..
Hopelijk gaat de ontsteking weg, en ik heb mijn tandarts (gelukkig) niks horen zeggen over een kroon.
Noodvulling zit er nu in maar ik zie wel dat er een heel stuk van m'n hoektand af is...
ma, 03/23/2015 - 19:53 Permalink