Verstandskies getrokken, hoe gat verzorgen?

Author:
Domidruifje
Posted:
do, 05/07/2015 - 10:26
Hallo,

Ik heb 3 weken geleden op een vrijdag mijn verstandskies rechtsonder laten trekken bij de tandarts.
Dit moest omdat ik er al een paar dagen last van had, en hij scheef groeide.
Het was een behoorlijk getrek en gebreek maar uiteindelijk was die eruit (thankgod!)
Vanaf toen de verdoving was uitgewerkt heb ik veel pijnstillers geslikt omdat het heel veel pijn deed.
In het weekend werd ik gek van de pijn en heb ik van alles gekocht om de pijn te verminderen.
Paar dagen later weer bij de tandarts geweest en bleek het ontstoken te zijn. (pijn, vieze lucht en smaak)
Ze hebben het toen uitgespoten en ik kreeg een monoject spuitje mee om het zelf 3 keer per dag schoon te spuiten.
(Met zout/water gedaan, en daarna met een mondspoeling van de apotheek die bacteriën dood)
Dit hielp niet en moest zelfs maagtabletten nemen omdat ik zoveel pijnstillers tegen de pijn nam.
Na een paar dagen weer bij de tandarts geweest en kreeg ik eindelijk antibiotica. en moest ik alleen de eerste paar dagen nog na het eten met de monoject schoon spuiten en daarna niet meer.
De antibiotica hielp erg goed tegen de ontsteking, maar ik kreeg er een allergische reactie van dus al met al 3 weken één en al ellende.

Maar nu 3 weken later zit er nog steeds een groot gat. En ik heb laatste dagen niet meer schoongespoten met het spuitje maar wel gewoon daar zacht gepoetst en met water in mijn mond gespoeld.
Nu zag ik gisteren dat er iets wits in zat, dit heb ik met een tandenstoker eruit gehaald en het bleek brood te zijn.
Gisteravond zat er weer wat in(ander eten), en ik kreeg het er niet uit met gewoon mijn mond spoelen.
Dus heb ik weer met de monoject gedaan en toen kwam het eruit, ook zat er weer een klein beetje een vieze geur aan.
Het doet verder geen pijn meer, en op internet staan verschillende dingen. Dat je juist niet of wel moet spoelen.

Moet ik nu wel nog spoelen met de monoject, of niet? En met een tandenstoker de etensresten eruit halen?
Want als ik wel blijf spoelen groeit het dan wel dicht? En als ik niet spoel gaat het dan weer ontsteken?
Ik eet al 3 weken alleen maar aan de linkerkant.
Zelfs de tandarts en de tandartsassistente hebben mijn verschillend advies gegeven over het schoonhouden van het gat.
Weet niet meer wat juist is en wat niet. Wil echt niet meer die pijn voelen die ik in het begin had!!