Twijfel geval

Author:
tingobop
Posted:
vr, 05/08/2015 - 15:34
Hallo ik twijfel heel erg of mijn tandarts wel goed heeft gehandeld. ik heb enige tijd last van een ontstoken kies.
maar de kies ervoor is pas ook opnieuw gevult en dicht tegen de zenuw aan.

nu kreeg ik op ongeveer hetzelfde moment last van de ontstoken kies erachter en de tandarts dacht dus dat het aan de kies ervoor lag en heeft de zenuw eruit gehaald. maar nu weken later heb ik nog steeds dezelfde last.ik vermoed toch van de kies erachter waarvan de wortelpunten zichtbaar zijn ontstoken.ik heb afgelopen maandag ok een foto laten maken en er was een andere dienstdoende tandarts en die vertelde ook dat ik last had van die ontstoken kies met uitstraling naar de kies ervoor. daarom begin ik te twijfelen

mijn vraag nu. de zenuw is eruit en als dat niet gehoeven had, kun je dan gewoon de boel weer gelijk dichtgooien .dus definitieve vulling erin leggen zonder wkb te starten?? dus zenuw eruit,vulling erin en klaar?

ik heb nu een noodvulling erin en we gaan het even een paar weken laten rusten omdat hij op vakantie gaat. ondertussen heb ik ook minder last gekregen van de ontstoken kies en dus ok van de kies ervoor.
Romy32

mijn vraag nu. de zenuw is eruit en als dat niet gehoeven had, kun je dan gewoon de boel weer gelijk dichtgooien .dus definitieve vulling erin leggen zonder wkb te starten?? dus zenuw eruit,vulling erin en klaar?

Nee, dat kan niet.
Een eenmaal gestarte wortelkanaalbehandeling moet worden afgemaakt.
Dat wil zeggen: de kanalen moeten worden gevuld.
vr, 05/08/2015 - 19:49 Permalink
Romy32

Als je de kanalen niet hermetisch afsluit wel, ja.
Dat afsluiten kan alleen met een rubberachtig materiaal (guttapercha), waarvoor de kanalen eerst verbreed moeten worden.
Zomaar 'volstorten' met een vulmateriaal kan niet.
za, 05/09/2015 - 10:40 Permalink
tingobop

dan moeten we daar maar mee verder, de tandarts gaat wel eerst 2 weken op vakantie.

probleem is eigenlijk dat hij er niet goed bij kan en daarom de kies er maar liever uit wil halen.ik zo het idee van laat het dan iemand doen met kleine handjes die er beter bij kan.ik zit echt in een rotsituatie. 1 kies heeft een ontsteking aan de wortels maar had ik eerder nog geen last van. toen is de tandarts begonnen met het opknappen van andere kiezen waar ook iets mis aan was .en toen hij daar mee bezig was is de ontsteking waarschijnlijk ineens gaan opspelen waardoor ik last kreeg maar niet precies wist welke het was.ik wees elke kies aan waar ik iets voelde en nu heb ik dezelfde klachten nog en weet het zeker dat het nu de ontsteking is aan die ene kies ook want hij is ondertussen gevoelig geworden met erop te duwen wat die eerst ook nog niet was. ineens zet de ontsteking dus op zonder jaren last te hebben gehad terwijl die er al lang zat.

elk jaar netjes op controlle naar een tandarts geweest die mijn gebit niet goed aangepakt heeft en toen kreeg ik deze ellende.
za, 05/09/2015 - 14:11 Permalink