Dag,
Ik heb sinds 2 1/2 week een bovenprothese. Die is heel mooi en ik ben er superblij mee, kan hier vast wel aan wennen, maar hij zit inmiddels hartstikke los. Als ik eet, praat, slik wankelt ie alle kanten op. Ik weet dat het normaal is voorlopig even dus dat komt wel goed. Mijn tandarts is op vakantie en had me aangeraden maar even te plakken in die tijd, en dat helpt ook wel. Alleen, de gehemelteplaat heeft echt dunne plekken en ik ben nu als de dood dat het ding breekt omdat er constant beweging in zit.
Is daar wel iets aan te doen tot rebasen mogelijk is?
Ik heb sinds 2 1/2 week een bovenprothese. Die is heel mooi en ik ben er superblij mee, kan hier vast wel aan wennen, maar hij zit inmiddels hartstikke los. Als ik eet, praat, slik wankelt ie alle kanten op. Ik weet dat het normaal is voorlopig even dus dat komt wel goed. Mijn tandarts is op vakantie en had me aangeraden maar even te plakken in die tijd, en dat helpt ook wel. Alleen, de gehemelteplaat heeft echt dunne plekken en ik ben nu als de dood dat het ding breekt omdat er constant beweging in zit.
Is daar wel iets aan te doen tot rebasen mogelijk is?
Re: Dunne plekken op bovengebit
Jawel, dat neem ik wel aan :D Maar kan dat al in dit stadium?
Het zijn echt 2 plekken waar ik haast doorheen kan kijken, voelt niet echt rustgevend. En omdat het nog zo erg beweegt lijkt dat me ook niet echt gunstig.
Groetjes
Het is nooit te vroeg om even te laten kijken, toch?
Klinkt niet goed; plekken waar je bijna doorheen kijkt.
Vanmorgen langs geweest en inderdaad, te dun, en afgezien daarvan zat het ook zo vreselijk los dat het zonder plaksel gewoon naar beneden zakte. Dus vrijdag gaat t terug naar de technicus en wordt t toch voor de eerste keer gerebased.
Ik weet wel dat mijn kaak door doorslinkt, maar dan zijn in ieder geval die dunne plekken verstevigd.
Verder gaat t eigenlijk prima. Dank je voor je reacties.
Groetjes
Hopelijk zit het na de rebasing beter.