kroon op implantaat... kosten/mogelijkheden/duurzaamheid.
Hallo,
Mijn brug (el 35-36-37) is er (deels) uit vanwege breuk in el 37. restant nu: 35 (brug doorgeslepen).
In principe wil ik een implantaat met kroon en niet een prothese.
1e advies was een zg. kroon van Cerec (welke versie weet ik niet precies).... geschatte kosten € 900,- (tandarts doet blijkbaar geen andere kronen! ...."slager keurt eigen vlees???")
Ik vind dat nogal duur. Ook lees ik gemengde berichten over Cerec [prijs=duur, levensduur=..."tja", kans op lekkages-aansluiting, bijtkracht="tja", kleur=kunstmatig (maar goed: het betreft een kies die niet zo zichtbaar is)].
Eigen redenatie: het betreft positie 36/37, daar wordt flink gebeten (ik mag graag kauwen op stevig eten).
Er zijn verschillende type kronen, dat is een beetje een doolhof!.
Als je nu uitgaat van een fictieve situatie (stel: bv. el 36) en een kroon op een implantaat wil, wat is dan het advies en prijsverschillen van verschillende typen kronen.
Hoe duur is een gouden kroon op de lange duur nu eigenlijk in vergelijk met andere oplossingen die misschien eerder kapot gaan ? (kroon op implantaat) (en kan dat überhaupt... 2 verschillende metalen: implantaat+kroon)
Hallo,
Mijn brug (el 35-36-37) is er (deels) uit vanwege breuk in el 37. restant nu: 35 (brug doorgeslepen).
In principe wil ik een implantaat met kroon en niet een prothese.
1e advies was een zg. kroon van Cerec (welke versie weet ik niet precies).... geschatte kosten € 900,- (tandarts doet blijkbaar geen andere kronen! ...."slager keurt eigen vlees???")
Ik vind dat nogal duur. Ook lees ik gemengde berichten over Cerec [prijs=duur, levensduur=..."tja", kans op lekkages-aansluiting, bijtkracht="tja", kleur=kunstmatig (maar goed: het betreft een kies die niet zo zichtbaar is)].
Eigen redenatie: het betreft positie 36/37, daar wordt flink gebeten (ik mag graag kauwen op stevig eten).
Er zijn verschillende type kronen, dat is een beetje een doolhof!.
Als je nu uitgaat van een fictieve situatie (stel: bv. el 36) en een kroon op een implantaat wil, wat is dan het advies en prijsverschillen van verschillende typen kronen.
Hoe duur is een gouden kroon op de lange duur nu eigenlijk in vergelijk met andere oplossingen die misschien eerder kapot gaan ? (kroon op implantaat) (en kan dat überhaupt... 2 verschillende metalen: implantaat+kroon)
Re: kroon op implantaat... kosten/mogelijkheden/duurzaamheid
Wat de prijs betreft is deze erg hoog tenzij er allerlei bijkomende behandelingen nodig zijn. Als er alleen een kroon, code R24, en techniekkosten worden bereknd dan mag de tandarts maximaal de techniekkosten berekenen die voor een ambachtelijk door de tandtechnicus vervaardigde kroon normaal gesproken worden berekend. Die kosten liggen globaal tussen de €150 en € 250. Soms berekenen tandartsen belachelijke bedragen om hun apparaat terug te verdienen. Ik hoef overigens geen Cerec kroon in mijn mond, teveel ellende gezien van die dingen.
Re: kroon op implantaat... kosten/mogelijkheden/duurzaamheid
Grappa:
Welke ellende is dan dan geweest?
Heeft u een functie binnen de tandheelkunde?
-------------------------
Misschien is er een tandarts (binnen dit forum) die op mijn bericht nog kan reageren, of iemand met ervaring met (cerec-) kronen op implantaat.
En ik ben nog steeds benieuwd naar een (procentuele) prijsvergelijking van verschillende kronen >>> stel dat element 36 een kroon krijgt op implantaat, wat zouden dan globaal de kosten (bv. procentueel verschil) zijn van verschillende soorten kronen en wat zijn de voor/nadelen.
Dank u.