Douchen na trekken verstandskiezen?

Author:
maramsp
Posted:
vr, 05/22/2015 - 00:00
Hallo,

Ik ben nieuw hier, want sinds vandaag ben ik 2 verstandskiezen armer.

Ik weet dat ik vandaag sowieso niet mag douchen, maar ik vroeg mij af, aangezien ik zaterdagmiddag een verjaardag heb, of ik dus zaterdagochtend mezelf wel kan douchen zonder dat het bloedpropje uit de wond gaat?

Een andere vraag is ook; hoe krijg ik etensresten uit de gaten zonder dat het gaat bloeden. Ik heb het geprobeerd met poetsen, en met een tandenstoker, maar beide helpen niet.

Ik weet niet of de antwoorden op deze twee vragen al ergens op het forum staan.

Echter heb ik al uitgebreid google af lopen sporen naar deze antwoorden, maar die kon ik niet vinden.

Dus mocht dit ergens anders al behandeld zijn, alvast mijn excuus voor het maken van een nieuw topic hierover.

Toch alvast bedankt,

Groetjes van Martijn
tingobop

Waarom niet douchen na het trekken van verstandskiezen?? is toch pure onzin! als je je mond dicht doet komt er sowieso geen water in, en als je niet zou mogen douchen dan kan je dus ook geen water drinken. bij mij is pas ook een verstandskies getrokken en heb daarna gewoon gedouched. ik douche elke dag en maakte niks uit. drinken kan ook gewoon, maar veel druk zetten moet je voorkomen. dus even de eerste dagen niet teveel zware inspanningen doen die druk geven op de wond en ook niet gaan spoelen waarbij je druk zet.

en etensresten gaan er vanzelf uit. je moet niet denken dat eventuele etensresten in de wond zullen gaan groeien hoor.de wond groeit en geneest van binnen uit naar buiten niet andersom. beetje bijgelovig ben je wel :smt003
za, 05/23/2015 - 10:24 Permalink
maramsp

Beter laat dan nooit:

Heel erg bedankt. Ik had later de kaakchirurg nog weer gebeld en die zei ook dat ik gewoon kon douchen en dat de wond van binnen uit geneest.
Het rottige is dat ik sinds dat die 2 verstandskiezen eruit zijn 3 aftes in mijn mond heb. 1 in mijn linkerwang (de kant waar mijn verstandskiezen eruit zijn) 1 in mijn rechterwang, en 1 vlak naast het gat onder op het kaakbeen..
Tenminste, ik denk dat het een afte is want de pijn die uit dat wondje kwam is verschrikkelijk.
Ondertussen veel slaap gehad, en het wondje is redelijk aan het dicht gaan.
Nu hopen dat de rest ook sneller gaat.
Toch nog enorm bedankt, nogmaals.

Groetjes van Martijn
vr, 05/29/2015 - 06:39 Permalink