Ondraagbare pijn vulling

Author:
HeleenHof
Posted:
wo, 06/24/2015 - 21:27
Twee weken geleden ging ik naar mijn tandarts voor wat gevoeligheid in de rechterkant van mijn gebit.
aangezien zij niets zag aan de oppervlakte maakte zij een foto.
daar was een zwarte holte te zien in een oude vulling. Zij gaf mij verdoving en begon aan het verwijderen van de oude vulling. Halfverwegen voelde ik zo een immense pijn dat ik mij wegtrok en van verschot begon te wenen.
nu ben ik iemand die, gezien mijn vroegere tandartsbezoeking, altijd al veel verdovingen nodig heb gehad. Maar na het maximum aan verdoving konden de behandelingen toch voortgedaan worden.
bij het blootleggen van mijn tand was dit echter een pijn die ik nooit eerder heb ervaren, ik voelde het tot in mijn tenen en het was niet te houden. Door de pijn plaatste zij een voorlopige vulling aangezien zij zo niet kon verderwerken. Ik neem nu een antibiotica kuur en moet vrijdag terug gaan maar krijg paniekerige gedachten en vrees dat de pijn net zo erg zal zijn. Denken jullie dat de antibiotica zal helpen en dat de vermoedelijke ontsteking wat gedemperd is zodat zij mijn vulling kan vernieuwen?

Ook heb ik het gevoel een gaatje aan 1 van mijn bovenste kiezen te hebben. Ik kan mijn tanden poetsen maar eens ik mijn mond met water wil spoelen of iets kouds wil drinken voel ik de pijn zoals de vulling... intense pijnscheuten die na een paar seconden verdwijnen. Ik ga vragen voor een foto van deze tand maar vind het raar dat zij dit niet kan zien aan de oppervlakte?
Romy32

Denken jullie dat de antibiotica zal helpen en dat de vermoedelijke ontsteking wat gedemperd is zodat zij mijn vulling kan vernieuwen?

Maar....
Als er een ontsteking zit, moet er een wortelkanaalbehandeling gedaan worden.
Het is me niet helemaal duidelijk of de tandarts je deze antibiotica heeft voorgeschreven, of dat je die al slikte voor iets anders.
do, 06/25/2015 - 22:14 Permalink