Ontsteking? Help.

Author:
Weethetnietmeer
Posted:
wo, 07/01/2015 - 22:07
Eens maand geleden toen ik op vakantie was had ik opeens erg veel pijn in mijn rechterbovenkaak. Een dag later was de pijn flink afgezakt maar naast mijn neus had ik een dikke zwelling. Ik was in de middle of nowhere en geen tandarts in de buurt te vinden. Ik ben naar een medische kliniek (erg klein)gegaan en volgens de arts had ik een bijholteontsteking en ik heb een antibioticakuur van 10 dagen gekregen. Toen de kuur afgelopen was ,was de zwelling een stuk minder geworden. Alleen bij mijn hoektand zit nog wel een bobbel en als ik er op duw doet het pijn. Er zit een kroon op en ik heb daar geen wortelkanaalbehandeling gehad. Gisteren ben ik thuis gekomen en vandaag naar een tandarts gegaan. Een andere dan mijn eigen die natuurlijk nu op vakantie is. Zul je net zien. Er zijn foto's gemaakt maar er is niets te zien op de foto. Dus geen behandeling. Over 3 weken is mijn tandarts terug en dan moet ik daar maar heen. Ik heb nog wel een recept voor nog een antibioticakuur gekregen. Wat nu? Afwachten tot de pijn weer terugkomt? Nog weer antibiotica nemen? Of toch naar de huisarts gaan. Ik ben al geen held bij tandartsen en misschien had ik zelf meer vragen moeten stellen maar dat heb ik niet gedaan. Of kan ik gewoon die 3 weken afwachten.
Weethetnietmeer

Ik wil graag weten of ik onder een hoektand met kroon, die geen wortelkanaalbehandeling heeft gehad een wortelpuntonsteking kan hebben gekregen. Ik heb geen ongeval of harde klap of zoiets gehad.

Alvasr bedankt voor een antwoord.
do, 07/02/2015 - 20:45 Permalink
Weethetnietmeer

Bedankt voor je reactie.
Heb toch nog een paar vraagjes.
Kan ik gewoon 3 weken wachten met een ontsteking of moet er snel iets gebeuren?
Hoe groot is de kans dat de ontsteking met antibiotica alsnog verdwijnt.
Ik moet er niet aan denken als die hoektand eruit moet als ik te lang met een behandeling wacht.

groetjes Abseccie.
vr, 07/03/2015 - 12:51 Permalink
Romy32

Antibiotica kan tijdelijk helpen, maar de ontsteking komt zeker weer terug.
Als je nu niet echt pijn hebt, zou je het die drie weken uit kunnen zingen.
Als de pijn weer toeneemt moet je echt de tandarts weer bellen.
vr, 07/03/2015 - 21:39 Permalink
Weethetnietmeer

Bedankt voor je reactie.

Ik heb overlegd met mijn huisarts en ben met de antibiotica begonnen.
Ik weet liever waar ik aan toe ben. En nu duurt dat nog meer dan 2 weken.
Ik heb toch nog een vraagje. De foto van de hoektand ik gemaakt via de binnenkant van mijn kaak. Maar de zwelling zit aan de buitenkant. Maakt dat nog wat uit of je een ontsteking kan zien?
za, 07/04/2015 - 09:02 Permalink
Romy32

Nee, dat maakt niet uit.
De positie van de röntgenbuis kan nog wel een verschil maken.
Een foto onder een iets andere hoek kan soms een net iets ander beeld geven.
Maar goed, dat weet je tandarts uiteraard ook.
Bovendien weet ik niet zeker of dat bij een ontsteking echt uitmaakt.
za, 07/04/2015 - 21:10 Permalink