Ik durf niet meer !!

Author:
Liesbeth
Posted:
di, 04/27/2004 - 11:32
Hallo allemaal. Na het lezen van deze site durf ik niet meer naar de tandarst om kronen te laten plaatsen. 3 van mijn kiezen zijn erg ver versleten, dus zouden een kronen een oplossing zijn. Had niet gedacht dat kronen zetten voor zoveel ellende kunnen zorgen. Iedereen heeft het steeds over pijn bij plaatsen en erna en ook over ontstekingen na het slijpen met WKB als gevolg. Ik heb 1 juni de eerste afspraak en 30 juni de laatse en dan zou ik 3 kronen in mijn mond hebben. Nu ik dit alles lees hier heb ik besloten alles af te zeggen en de kiezen dan maar te laten trekken op de duur. Jeetje wat een horrorverhalen allemaal. Heb zo'n spijt dat ik het allemaal heb gelezen. Maar van de andere kant ook blij, dat ik nu weet dat het allemaal niet zo mooi is als word voorgespiegeld. De tandarts verteld deze dingen uiteraard niet van te voren, logisch ook denk ik want dan zoudene r weinig kronen gezet worden. Reacties zijn van harte welkom natuurlijk.
Groetjes en iedereen sterkte toegewenst bij de tandarts.
minique

Liesbeth, zie mijn berichtje bij 'plaatsen kroon op kies.' Het is echt zo dat je hier meer ellende leest dan je in de tandartsenpraktijken zult tegenkomen!
Het is allemaal echt niet zo erg als hier op het forum lijkt!!!!!!!!

Zeg alsjeblieft niet af... Trekken is zooooo zonde. Het is een oplossing voor de korte termijn, maar op de lange termijn heeft dat weer zo zijn eigen problemen. Een kunstgebit lijkt mooi, maar denk eens wat voor problemen het slinken van het kaakbot op langere termijn kan geven? En denk eens aan de mensen die je hoort klagen over zere plekken of niet goed kunnen kauwen?

Ik begrijp je angst heel goed (heb er zelf ook heel erg last van gehad, maar tegenwoordig veel minder). Je leert er alleen mee omgaan als je blijft gaan en de afspraken niet afzegt...

Echt, vraag liever eens rond in je omgeving (als je dat durft) wie er een kroon heeft (met of zonder wkb) en of hij/zij klachten heeft gehad daarna... Ik denk dat je dan een veel realistischer beeld krijgt!!!

Er zijn hier op het forum heel veel mensen die je mentaal willen steunen, een kaarsje voor je willen branden, willen duimen op de dagen van je afspraken...

Ik stuur je ook nog even een privébericht (zie bovenaan).

Groetjes,
Monique
di, 04/27/2004 - 11:53 Permalink
admin

Lieve Liesbeth,

Ik sluit me helemaal bij Monique aan. Ik heb ook zo ontzettend zitten twijfelen over de behandeling die ik moest ondergaan en ook over de gebruikte materialen. Het één zou giftig zijn en het ander zou niet lang meegaan enz enz enz. Van nature ben ik sowieso een schijtlijster en dan kwamen er ook nog eens deze verhalen bij. Nu achteraf, ruim een maand na de behandeling, kan ik je zeggen dat geen enkel verhaal op mij van toepassing is (gelukkig). En als we eerlijk zijn kunnen we ook geen straat meer oversteken....Je zou wel eens overreden kunnen worden...... Vergeet niet dat juist zo'n forum als dit een trekpleister is voor mensen waar het juist eens goed mis mee is gegaan. Maar dit is meer uitzondering dan regel. Mensen die niets mankeren zullen dit forum niet snel bezoeken. Ik heb me ook héél bang laten maken door al die afschuwelijke verhalen en leed wat men kan overkomen. Maar nogmaals, het is een heel kleine percentage van die grote groep waarbij het wel allemaal van een leie dakje gaat. Ik wil, net zoals Monique, je ook adviseren die afspraak te herroepen en je gebit laten behandelen. Je zult versteld staan hoe het allemaal zal meevallen als je eenmaal bent geweest.

Heel veel sterkte en wijsheid...
di, 04/27/2004 - 20:14 Permalink
de digitale tandarts

Een beetje gevoeligheid na het slijpen voor een kroon of een brug komt vaker voor, maar verdwijnt meestal binnen enkele weken na het plaatsen van de definitieve kroon/brug.

Het is niet verstandig om een wkb te doen voor een kroon of brug als het niet noodzakelijk is!

Wanneer het gebitselement nog leeft/ vitaal is, is het ook sterker en dit beinvloedt de levensverwachting voor dat element positief. Andersom geldt wel dat veel elementen met een wkb ter bescherming beter gekroond kunnen worden.

Tevens heeft monique gelijk: het aantal klachten hier is niet repsentatief voor een behandeling omdat bijna alleen mensen met klachten dit zullen melden. Iemand die geen klachten heeft en/of tevreden is zal minder geneigd zijn een bericht te posten.

Wees niet bang, vertrouw je tandarts en laat mooie kronen maken!

[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2004-04-28 17:20 ]
wo, 04/28/2004 - 17:20 Permalink
Staaltje

Hoi

Nou wat mij betreft, NOOIT meer in mijn leven slijpen voor kroon of brug. Had ik maar geweten wat een ellende je daardoor krijgt. Ik weet niet of je het hebt gedaan maar ben bij twee verschillende Tandartsen geweest en 1 ellende tot vandaag de dag. Als het ergens achter in je mond zit, trek lekker die kies .
wo, 07/15/2015 - 02:06 Permalink
tingobop

Hallo allemaal. Na het lezen van deze site durf ik niet meer naar de tandarst om kronen te laten plaatsen. 3 van mijn kiezen zijn erg ver versleten, dus zouden een kronen een oplossing zijn. Had niet gedacht dat kronen zetten voor zoveel ellende kunnen zorgen. Iedereen heeft het steeds over pijn bij plaatsen en erna en ook over ontstekingen na het slijpen met WKB als gevolg. Ik heb 1 juni de eerste afspraak en 30 juni de laatse en dan zou ik 3 kronen in mijn mond hebben. Nu ik dit alles lees hier heb ik besloten alles af te zeggen en de kiezen dan maar te laten trekken op de duur. Jeetje wat een horrorverhalen allemaal. Heb zo'n spijt dat ik het allemaal heb gelezen. Maar van de andere kant ook blij, dat ik nu weet dat het allemaal niet zo mooi is als word voorgespiegeld. De tandarts verteld deze dingen uiteraard niet van te voren, logisch ook denk ik want dan zoudene r weinig kronen gezet worden. Reacties zijn van harte welkom natuurlijk.
Groetjes en iedereen sterkte toegewenst bij de tandarts.

Bij de mensen wie het goed is gegaan die hoor en lees je hier natuurlijk niet, die hebben geen problemen..
wo, 07/15/2015 - 20:38 Permalink