kies voelt steeds hoog aan

Author:
marietje77
Posted:
zo, 07/26/2015 - 15:27
Goed middag hier,

Ik heb een vraag. ik heb 2 maanden geleden een wkb gehad bij een achterste kies en de kies daarvoor is eruit getrokken vanwege een ontsteking in het kaakbot. maar de kies die de wkb heeft gehad voelt af en toe nog hoog aan.

ik heb er vaak ineens last van en dan neemt het weer af na een paar dagen en voelt het weer normaal aan. ik vraag mij af wat het kan zijn. ook het tandvlees is aan de zijkant van de kies is gevoeliger als de kies hoog aan voelt. als ik dan met mijn vinger op het tandvlees druk en mijn kiezen op elkaar bijt dan voelt de kies niet meer hoog aan.doe ik mijn vinger er van af dan komt het gelijk terug. ik zou echter willen weten waardoor dit komt? ik heb voor de rest ook geen pijn eraan maar het is erg vervelend als je steeds het gevoel hebt op je kies te bijten. ik heb mijn tandarts hiervan al op de hoogte gesteld maar die weet het niet,

misschien iemand hier?
Newtan

Misschien is de knobbelhelling nog te steil en dan 'vangt' de overbuurman mijn zijn knobbels de onderkies. Dit noemen ze in het vak balanscontacten.
Laat de collega daar eens naar zoeken en ze eventueel ietsje vlakker slijpen tot je het niet meer voelt
zo, 07/26/2015 - 18:58 Permalink
marietje77

Wat u zegt zou heel goed kunnen,

vanochtend werd ik wakker en voelde de kies niet hoog aan, na een paar keer de kiezen op elkaar gebeten te hebben begon het weer,

maar vreemd is dan wel als ik eet dat het soms ook daardoor minder word of overgaat.
ma, 07/27/2015 - 12:26 Permalink
Newtan

Nee, maar andersom wel: door het wiebelen van de kies kan er een pocket ontstaan. En terugtrekkend tandvlees.
Om het ingewikkelder te maken zijn er natuurlijk ook andere oorzaken van pockets en terugtrekkend tandvlees.

Maar in dit kader zou ik de collega even laten speuren naar te zware knobbelcontacten. Dat is al lastig genoeg.
ma, 07/27/2015 - 16:24 Permalink
marietje77

Hallo,Tandarts,

Ik ben nu sinds gisteren aan het spoelen met waterstof peroxide en dat bijt in het tandvlees,
de kies voelt al minder hoog aan. vaak zelfs niet meer.maar het tandvlees blijft wel pijnlijk. precies de bovenste rand doet zeer, maar ik zie er niks aan, het is niet gezwollen .ik blijf dit toch een vreemde situatie vinden. u ook niet?
vr, 07/31/2015 - 21:39 Permalink
Newtan

Goedemorgen
Als je je enkel verstuikt hebt, wat zie je dan aan de buitenkant? Niks denk ik. Misschien een beetje dik.
Zo kun je je kies ook kneuzen. En als de knobbels wat afgeplat zijn dan wordt de kies niet meer gekneusd.
Tot die tijd heb je af en toe wel en af en toe minder last
za, 08/01/2015 - 07:21 Permalink
marietje77

Maar het kan ook niks te maken hebben met de kies ervoor die getrokken is? dat de ontsteking door is gaan woekeren,
ik vind het zo vreemd dat de klachten zo wisselend zijn.

gisteren avond ging ik door de grond van de pijn als ik iets at ,op een verjaardag gezeten met een stukje gebak en dat beet erin.en nu gaat het weer stukken beter.het tandvlees bloed ook erg snel. ik kan er eigenlijk nog niet voorzichtig met een zachte tandenborstel overheen of het bloed al en doet ook heel veel zeer.

als ik snoepjes zoals pepermuntjes eet op de andere kant zelfs,dan heb ik daar veel kiespijn van aan die betreffende kies als dat spul erop komt.
zo, 08/02/2015 - 13:17 Permalink
marietje77

Hallo newtan,

Ik ben vandaag weer naar de tandarts geweest, de kontakten waren goed.\

de tandarts vind het een erg vreemde situatie, er is een plek aan het tandvlees wat erg pijnlijk is toen hij daar op drukte.

volgens hem zit het rond de kies en niet erin.

de kies gaat hoger aanvoelen als ik ga hardlopen met mijn mond open. als ik dan klaar ben met sporten word hij weer normaal, waarom dat is, dat is een raadsel. weet u het misschien?
vr, 08/14/2015 - 18:43 Permalink