He daar!
Zoals jullie misschien weten, ben ik bezig met een Invisalign traject. Zojuist ging ik mijn bitjes afspoelen, maar het water was achteraf gezien eigenlijk te heet. Je kon er nog net je handen in wassen (die dan goed rood worden). Ik heb ze misschien 3 minuten afgespoeld en daarna in gedaan.
Omdat het de eerste week is van deze bitjes, zitten ze sowieso wat strak, maar aangezien ik bijna aan het einde van mijn traject ben (het zijn de laatste bitjes die iets bewegen), zou het wel heel naar zijn als ik nu iets vervormd heb.
Wat denken jullie hiervan?
En mochten ze iets vervormd zijn, kan dat een enorme impact op mijn tanden hebben nu? Na het indoen heb ik meteen een groot glas water gedronken, dus ze zouden ook meteen weer wat afgekoeld moeten zijn. Ik had ze overigens ook maar een half uurtje uit.
Zoals jullie misschien weten, ben ik bezig met een Invisalign traject. Zojuist ging ik mijn bitjes afspoelen, maar het water was achteraf gezien eigenlijk te heet. Je kon er nog net je handen in wassen (die dan goed rood worden). Ik heb ze misschien 3 minuten afgespoeld en daarna in gedaan.
Omdat het de eerste week is van deze bitjes, zitten ze sowieso wat strak, maar aangezien ik bijna aan het einde van mijn traject ben (het zijn de laatste bitjes die iets bewegen), zou het wel heel naar zijn als ik nu iets vervormd heb.
Wat denken jullie hiervan?
En mochten ze iets vervormd zijn, kan dat een enorme impact op mijn tanden hebben nu? Na het indoen heb ik meteen een groot glas water gedronken, dus ze zouden ook meteen weer wat afgekoeld moeten zijn. Ik had ze overigens ook maar een half uurtje uit.
Re: Bitjes heet afgespoeld
Als ze echt vervormd waren, had je ze waarschijnlijk niet goed ingekregen.
Ik denk niet dat het echt veel kwaad kan.
Zoiets dacht ik zelf ook en in mijn redenatie is het 'ergste' wat kan gebeuren nu dat ik ze wat zachter in heb gedaan (ik deed ze meteen na het heet afspoelen in) en ze weer uitgehard zijn naar de stand van mijn tanden nu. En dat is niet erg, want ik had ze maar eventjes uit en ik ben bijna op het einde, dus heel veel beweging kan ik dan niet missen in deze week.
Verder ben ik nogal praktisch ingesteld, dus heb ik ook een experimentje met een oud bitje gedaan. Wellicht handig voor toekomstige vragenstellers. Ik heb een oud bitje zeker 3 minuten onder het hete water van de kraan gehouden (stromend water, heetste stand kraan) en daarna de ene kant met de andere vergeleken qua zachtheid.
Ikzelf merkte eigenlijk geen verschil; het bitje zag er nog hetzelfde uit. Uiteraard kon ik niet testen of het nog paste, omdat het een oud bitje was. Om dit nu met mijn huidige bitje te doen, vond ik iets te veel van het goede ;-)
Bovendien is heel heet water voor je handen, niet heel heet voor je mond. Waarbij mijn handen nog net onder de kraan konden, kon ik dezelfde temperatuur makkelijk drinken en vond ik het zelfs lauw. En ik heb redelijk vuurvaste handen.
Weer wat geleerd :-)