Pijn na wortelkanaalbehandeling (maand later)

Author:
merijnjoosen
Posted:
zo, 08/02/2015 - 17:08
Hoi, :smt001

In mijn wanhoop heb ik op dit tandartsforum een account aangemaakt om te vragen of iemand weet waar ik toch last van heb.

Behandeling 1 (1,5 maand geleden)
Zo'n 2 maanden geleden voelde ik een los stukje kies / vulling kussen mijn 2 achterste kiezen. Ik kreeg dit er met een tandenstoker niet tussenuit. Tandarts heeft dit toen losgekregen en heeft er een vulling op geplaatst.

Behandeling 2 (1 maand geleden)
Kort daarna kreeg ik steeds meer last van die plek in mijn mond (rond de kies in kwestie). Bij warmte en kou deed eten pijn, kon er sowieso niet meer op kauwen vanwege de pijn. Tandarts heeft toen wortelkanaalbehandeling uitgevoerd en daarna was het eigenlijk meteen in orde. Kon gewoon weer kauwen als voorheen. Stond ervan te kijken hoe goed dit eigenlijk ging.

Nu
Tijdens mijn vakantie afgelopen maand heb ik soms nog een beetje last gehad van mijn kies, kon niet goed verklaren wat ik nu precies voelde. Vreemde gloeiende pijn, was steeds ook zo weer over. De laatste week is de pijn echter steeds erger geworden, dit keer alleen bij warmte. Wanneer ik koud eten of drinken binnenkrijg lijkt het de pijn juist te stillen. Ik merk dat kauwen met de kies wel steeds gevoeliger wordt ook. Ben nu aan de paracetamollen gegaan tegen de pijn.

Ben benieuwd of iemand kan verklaren wat deze (ander type) pijn nu kan zijn? Snap er echt niets van want de zenuw zou toch verwijderd moeten zijn?

Alvast superbedankt voor het lezen / antwoorden.

Groetjes, Merijn
Romy32

Vervelend.
Het komt weleens voor dat er een kanaaltje wordt gemist, tijdens de wortelkanaalbehandeling.
Dit gaat dan uiteindelijk opspelen.
Ik zeg niet dat dat bij jou aan de hand is, maar het kán.

Hoe is het met je tandvlees?
Bloedt dat bij poetsen?
Ontstoken tandvlees kan namelijk ook behoorlijke klachten geven.

Als de pijn niet minder wordt: even de tandarts laten kijken.
zo, 08/02/2015 - 17:30 Permalink
merijnjoosen

Vervelend.
Het komt weleens voor dat er een kanaaltje wordt gemist, tijdens de wortelkanaalbehandeling.
Dit gaat dan uiteindelijk opspelen.
Ik zeg niet dat dat bij jou aan de hand is, maar het kán.

Hoe is het met je tandvlees?
Bloedt dat bij poetsen?
Ontstoken tandvlees kan namelijk ook behoorlijke klachten geven.

Als de pijn niet minder wordt: even de tandarts laten kijken.

Hoi Romy, superbedankt voor je snelle antwoord. :) Hij heeft 3 wortelkanaaltjes gevuld weet ik, is dit niet het maximale aantal bij een kies? Nog nooit gehoord van 4 in ieder geval.

Tandvlees is inderdaad erg gevoelig ook, maar alleen tijdens tandenstoken bij die kies. Komt dan ook bloed vanaf. Dacht dat dit misschien te maken zou kunnen hebben met de ontsteking in de kies?
zo, 08/02/2015 - 18:24 Permalink