Hallo, ik ben opzoek naar wat advies. Ongeveer een jaar geleden heb ik een fietsaccident gehad. Al mijn bovenlanden waren door een val volledig verschoven en schuin naar achter gaan staan. Een kaakchirurg heeft deze teruggeplaatst, hij zei dat hij zijn uiterste best had gedaan maar dat het tandvlees zeer gehavend was en dat hij het zo goed mogelijk heeft proberen hechten. Nu was het tandvlees zoals verwacht wel teruggetrokken. Waneer ik om de tanden zelf en de stand te corrigeren facings heb laten plaatsen heeft de cosmetische tandarts het tandvlees een stuk bijgesneden om het teruggetrokken tandvlees minder te doen opvallen. Nu vind ik het zelf nog steeds wat storend. De paradontoloog die ik bezocht heb wilde een tandvleestransplantatie uitvoeren maar na alle behandelingen die ik afgelopen jaar heb ondergaan zie ik dit niet meer echt zitten. Ik dacht dat het eventueel optelossen was met tandvleeskleurig composiet. De paradontoloog zei dat dit geen mooi effect ging zijn maar wanneer ik vroeg of je dan een verschil kan zien tussen echt tandvlees en het composiet antwoordde ze neen. Dus snap ik niet waarom dit niet zou kunnen. Mijn cosmetische tandarts zegt dat het eventueel wel optelossen valt met composiet maar dat een transplantatie uiteraard beter zou zijn.
Op onderstaande foto kan je het tandvlees zien het gaat om het tandvlees boven de voortanden.
Op onderstaande foto kan je het tandvlees zien het gaat om het tandvlees boven de voortanden.
Re: tandvleeskleuring composiet esthetiek