Pijn ernstige pijn

Author:
PinkNurdy
Posted:
za, 08/08/2015 - 16:44
ik heb echt verschikkelijke helse pijn me kies, hij is afgebroken een tijdje geleden maar door de drukte en laksheid van mij ben ik vergeten een afspraak te maken bij me tandarts. maar het doet nu verschikkelijke pijn. ik heb nog nooit pijn me tanden en/of kiezen gehad tot vandaag. wat erg.

wat denken jullie kan deze kies nog gered worden

http://uploadenfoto.nl/pictures/3c5677d583f2daebecd3c1e4f78a590d.jpg
Grappa

Het ziet er niet best uit maar zonder foto is je vraag niet te beoordelen. Als de kies al te redden is dan is een wortelkanaalbehandeling waarschijnlijk noodzakelijk gevolgd door een opbouw en vulling. Als de wortelkanaalbehandeling geslaagd is dan is ook een kroon onvermijdelijk. Als de aantasting te diep zit dan is trekken helaas de enige overgebleven optie. Je zult toch echt naar de tandarts moeten want zij/hij is de enige die je goed kan voorlichten en ook kan behandelen.
za, 08/08/2015 - 16:53 Permalink
PinkNurdy

Vervelend.
Misschien is het goed om voor de nacht twee Ibuprofen van 200 mg in te nemen.
Tenzij je dit natuurlijk niet mag hebben, om welke reden dan ook.
Maar dat weet je zelf het beste.

wat denkt uw , wortelkanaal behandeling of deze kies eruit getrokken worden
zo, 08/09/2015 - 20:35 Permalink
Romy32

Durf ik echt niets over te zeggen.
De tandarts zal alles doen om de kies te behouden, dat staat vast.
De kies is behoorlijk gebroken. Als de breuk doorloopt tot in de wortel, is de kies niet meer te redden.
Maar dat is alleen op een foto te zien.
Als er een wortelkanaalbehandeling mogelijk is, is het ook belangrijk dat de kies daarna goed gevuld kan worden (om er daarna goed een kroon op te kunnen zetten).
Je tandarts gaat het je allemaal vertellen.
Succes!
zo, 08/09/2015 - 20:59 Permalink
maranca1965

pfff wat erg voor je, volgens mij helpt er maar 1 pijnstiller en dat is tramal , vraag dat morgen maar aan je tandarts voor na de behandeling. ik hoop echt voor je dat je hem kunt behouden, soms zetten ze er een ijzer pennetje in als er nog een kroon mogelijk is.
veel sterkte !!!!
zo, 08/09/2015 - 23:41 Permalink
PinkNurdy

Vandaag naar de tandarts gegaan hij ging de wortels schoon spoelen ofzo aen bij 1 deed het wel pijn waar de ontsteking zat. Voor nu een noodvulling erop en donderdag a.s. gaat ie alles goed maken voor me. zoals je leest ben ik echt een leek in dit soort behandelingen. Tis de eerste keer dat ik wat heb.

Ging ook vragen of ie patiënten aan namen in de toekomst en hij zei dat ie dat niet nu niet doet, omdat hij mij waarnemer is en dat er een patiëntenstop Is. maar voor mij wilt ie een uitzondering maken als ik een half jaartje er mee wacht en dat ie dan zogenaamd vergeet wie ik ben en dan mij aanneemt om boze gezicht van mijn tandarts te voorkomen. Vond ik heel fair van hem.

Alleen begint wat nu te zeuren me kies maar dat komt omdat ie er met vijltjes en spoeling er in heb staan ramen en als het morgen echt pijn doet moet ik morgen gelijk komen. Ik weet niet of dat normaal Is?
di, 08/11/2015 - 14:58 Permalink