ik heb drie maanden geleden implantaten met druk knoppen gekregen, dit werd vergoed door het ziekenfonds, drie maanden later lag op vrijdag ineens een van de twee drukknoppen er uit.
gebeld maar op vrijdag middag niet meer bereikbaar, maandag ochtend gebeld en middags kon ik komen, er moest tandvlees weg gelaserd worden omdat het tandvlees op tijd van de twee dagen erover heen gegroeid was, mijn verzekering vergoed dit niet, ik had trouwens eigenlijk geen rekening verwacht, als je bij een garage een bijvoorbeeld nieuwe uitlaat op je auto laat zetten, en na drie maanden rammelt er van alles los aan je uitlaat dan zullen ook zij dit met excuses naar mijn idee zo snel mogelijk verhelpen, en je verder een prettige dag wensen.
mijn tandarts geeft aan dat ik blij mag zijn dat ze niks hebben gerekend voor het vastzetten van de drukknop, de rekening die er ligt is voor het laseren, toch ben ik het hier niet mee eens, wat is jullie mening hier over ?
gebeld maar op vrijdag middag niet meer bereikbaar, maandag ochtend gebeld en middags kon ik komen, er moest tandvlees weg gelaserd worden omdat het tandvlees op tijd van de twee dagen erover heen gegroeid was, mijn verzekering vergoed dit niet, ik had trouwens eigenlijk geen rekening verwacht, als je bij een garage een bijvoorbeeld nieuwe uitlaat op je auto laat zetten, en na drie maanden rammelt er van alles los aan je uitlaat dan zullen ook zij dit met excuses naar mijn idee zo snel mogelijk verhelpen, en je verder een prettige dag wensen.
mijn tandarts geeft aan dat ik blij mag zijn dat ze niks hebben gerekend voor het vastzetten van de drukknop, de rekening die er ligt is voor het laseren, toch ben ik het hier niet mee eens, wat is jullie mening hier over ?
Re: menings verschil met tandarts
Natuurlijk had de tandarts uit coulance deze kosten voor zijn rekening kunnen nemen, zoals hij met een deel ook al heeft gedaan. Tenzij hij deze kosten rechtstreeks bij de zorgverzekeraar heeft ingediend en daar verder niets van te zien krijgt. Repaatiekosten aan een prothese worden voor 100% vergoed uit de Zorgverzekeringswet. Daar ziet u dus ook niets van. Zeker ook omdat uw verplicht eigen risico door het plaatsen van de prothese toch al was opgebruikt.
Verder ben ik van mening dat je een product als een uitlaat niet kunt vergelijken met het menselijk lichaam. Maar om kort te zijn. De tandarts mag deze kosten gewoon in rekening brengen.
Nu de drukknoppen weer loszitten zou je toch ook de nota voor het weghalen van het tandvlees ter discussie kunnen stellen. Als de drukknoppen vastzitten en blijven zitten had u die behandeling nooit nodig gehad.
Zonder de situatie te kennen heb ik er geengoed gevoel bij namelijk.
M.Vr.Gr. klaver4
Als de tandarts dit allemaal heeft gedaan dan is zij/hij verantwoordelijk en kan je niet naar de tandtechnicus sturen. Deze mag niet eens werken in je mond aan een implantaatgedragen prothese. Als het de tandprotheticus is geweest die een deel van de behandelingen inje mond heeft gedaan dan ligt daar het probleem waarschijnlijk.
Maar de eerste stap is naar de klachtencommissie van je iegen tandarts.
Als antwoord op Re: menings verschil met tandarts door klaver4
De röntgenfoto laat echter niets zien.
Het glazuur is niet beschadigd.
De tandarts zegt echter dat het in een groeve van de tand zit.
Hoe weet je nu of dit klopt en de tandarts niet zijn portemonnaie aan het spekken is?
Als antwoord op Re: menings verschil met tandarts door Robert196