Heb al een tijdje dat ik elke halfjaar dat ik naar de tandarts ga er tandsteen moet worden verwijderd. Dit is elke keer een redelijk pijnlijke gedoe aangezien ik het gevoel heb dat de tandarts telkens in het tandvlees prikt met het haakje (hij prikt net te laag of te hoog in de gleuf tussen de tanden bij het verwijderen van de tandsteen).
Kort geleden moest ik echter weer eens voor controle naar de orthodontist en zij haalde toen ook tandsteen weg (als aardigheid) en daar voelde ik vrijwel niks van.
Mijn vraag nu: hoe zit dat? Waarom doet het bij de tandarts aanzienlijk meer pijn dan bij de orthodontist?
Kort geleden moest ik echter weer eens voor controle naar de orthodontist en zij haalde toen ook tandsteen weg (als aardigheid) en daar voelde ik vrijwel niks van.
Mijn vraag nu: hoe zit dat? Waarom doet het bij de tandarts aanzienlijk meer pijn dan bij de orthodontist?
Re: Tandsteen verwijderen
Het kan natuurlijk ook gewoon aan de manier van werken liggen. Ik zou in ieder geval niet op voorhand kiezen voor degene waarbij je het minst voelt.
Re: Tandsteen verwijderen