dikkewang zoontje

Author:
MJS1983
Posted:
za, 08/29/2015 - 10:16
Hallo,
mijn zoon (7) heeft 28-8-15 een (poging tot) behandeling gehad voor het herstellen van 2 hoek melk tandjes, echter wou meneer voor geen meter meewerken en bleef heftig tegenwerken ook tijdens verdoving en tijdens boren heeft hij niet stil gezeten, nu is dus zijn linkerwang helemaal dik, van zijn mondhoek tot z,n kaak, maar niet pijnlijk geeft hij zelf aan.
Nu zijn we inmiddels 24u verder maar de zwelling is nog niets afgenomen?

* komt dit vaker voor?
* wat moet ik naast z,n tempratuur in de gaten houden?
* is er iets tegen te doen de zwelling te verminderen?
MJS1983

Wang is nog steeds dik, maar na dat we eindelijk in z'n mond mochten kijken blijkt z'n hele wang binnen in kapot te zijn ws door dat de tandarts is uitgeschoten omdat hij dus niet stil zat. Ben benieuwd, woensdag is hij weer aan de beurt.... Alleen ik ook, dus dan ga ik wel mee.
zo, 08/30/2015 - 14:51 Permalink
Ortholimburg

Heeft hij na de behandeling gegeten, terwijl hij nog verdoofd was?
Dat is namelijk ook heel verraderlijk.
Je voelt niets, dus je kauwt gerust je hele wang aan de binnenkant open.

Dit is de meest waarschijnlijke uitleg, als de hele wang kapot is. Als de tandarts was uitgeschoten dan zou het letsel misschien wel diep geweest zijn maar veel minder uitgebreid.bovendien gaat zo een letsel onmiddellijk heel erg bloeden en dan zie je het direct.Kinderen gaan vaak op hun wang bijten als ze verdoofd zijn, en dit zelfs zonder te eten, gewoon omdat ze het niet voelen .dat kan heel gemene wondes met forse zwelling veroorzaken. Is meestal verder vrij onschuldig en geneest.
zo, 08/30/2015 - 23:35 Permalink