Teruggetrokken tandvlees

Author:
NJ54192
Posted:
wo, 09/02/2015 - 16:12
Hoi allemaal,

Mijn naam is Michael en ik heb advies nodig over mijn gebit.

Ik kan door een angststoornis niet een tandarts bezoeken. Nu heb ik een zware tijd achter de rug en niet altijd mijn tandjes verzorgd.
Spijt van.

Nu heeft mijn tandvlees zich teruggetrokken en heb ik op een paar plekken tandsteen en aften.
Naar een tandarts gaan is nog niet mogelijk voor mij op dit moment. Wat kan ik thuis doen om mijn tanden beter te verzorgen? Ben namelijk bang dat ik te laat ermee ben. Maak me zorgen.
En is teruggetrokken tandvlees goed te behandelen?

Graag advies

Groeten,
Michael
Chris888

Er bestaan ook ambulante tandartsen of 'thuistandartsen'. Voor oude mensen, mensen die niet kunnen reizen en ook voor mensen met straatvrees. Via internet wel te vinden, maar verder hoor of lees ik er weinig over. Weet niet of het een optie voor je kan zijn.
do, 09/03/2015 - 23:13 Permalink
Lieneke

Wat naar dat je zo angstig bent. Ik neem aan dat je al hulp hiervoor krijgt? Er zijn inderdaad speciale angsttandartsen die je kunnen helpen met je angst en met je gebit. Er zijn ook tandartsen die onder narcose helpen, maar dan kom je niet echt van je angst af. Google maar eens. Zelf nu van alles in gaan zetten is goed bedoelt en ik snap je vraag wel, maar we kunnen vanaf hier echt geen persoonlijk advies hierover geven....sorry! Enige wat ik kan zeggen is, poets je tanden 2 a 3 keer daags met fluoridehoudende tandpasta...maar ja, dat wist je zelf ook al wel...
vr, 09/04/2015 - 11:07 Permalink