Onze dochter had een overbeet van 8 mm. Zij heeft een blokbeugel gedragen en daarna slotjes. Ze was 10 jaar bij aanvang en 12 jaar toen de beugel werd verwijderd. Na 3 maanden controle Toen werd al aangegeven dat ze slikt met haar tong tegen haar tanden. Na 4 maanden weer controle. Overbeet was in 4 maanden 1mm vergroot. Nu inmiddels 5 mm. Ik heb aangegeven dat we op deze manier weer snel terug zijn bij 8 mm.Beugel is dan helemaal voor niets geweest. Orthodontist gaf aan dat dit ontstaat door de groei en de spieren die haar kaak beïnvloeden Ik had dit graag van tevoren geweten. Hadden we niet begonnen aan deze actie. Ze heeft alleen 2 spalken. Is mijn dochter goed behandeld? Zijn er nog mogelijkheden?
Re: Overbeet terug
Andere mogelijkheden:
Herbehandelen en goede retentie, al of niet gevolgd door logopedie, of wachten tot einde groei en chirurgische correctie.
Mogelijkheden legio.
Da's wat kort door de bocht. Mijn antwoord is gebaseerd enkel op de info die ik van U kreeg, het standpunt van uw ortho (nl wat er precies gebeurd, gezegd of uitgelegd is) ken ik niet, zodus...
Vraag hoe het nu gaat?
Ik hoop dat je mij kunt antwoorden om eens te vertellen hoe dit bij jou dochter is afgelopen?
Is de behandeling bij uw…
er had idd moeten worden…
Dank voor de aanvulling…
wanneer verkeerd tong…