Help kiespijn

Author:
Cookingwithsaskia
Posted:
do, 09/10/2015 - 15:47
Ik heb even noodadvies nodig. Ik verga van kiespijn die de hele kaak doortrekt in stekende en steeds langer aanhoudende pijnsteken. Mijn tandarts gebeld en die is met vakantie. Waarneemdienst gebeld maar die helpen alleen bij directe betaling en dat heb ik gewoon niet daarvoor heb ik juist een top zorg en tandartsverzekering zodat ik die kosten direct bij zorgverzekeraar kan declareren. Dus ik moet tot minimaal maandag uitzingen met deze overheersende pijn. Slik nu naproxen 500 op recept en smeer tand in met sensodyne rapid maar pijn blijft onverminderd. Hoe kan ik het redden tot maandag en wat is de beste pijnstilling. Help aub want krijg nu geen geld omdat ik het financieel niet breed heb.
Romy32

Ach, wat een ellende.
Kun je geen geld van iemand lenen?
Vast niet, anders kwam je hier niet met je vraag.

Wat betreft pijnstilling.
Gekopieerd uit dit topic:

Pijnstillers in de tandheelkunde

1ste keuze pijnstilling

Paracetamol 500mg, bij pijn elke 3 uur 1 tablet max. 5 per dag. Wordt het meest gebruikt bij pijn zonder zwelling of een eenvoudige extractie, vulling of WKB.

2e keuze

Ibuprofen 400 mg, bij elk 4 uur 1 tablet max. 4 per dag. Wordt voorgeschreven na weefselschade, kleine chirurgische ingrepen. Heeft naast een pijnstillend effect ook een zwelling verminderend effect. Is een NSAID.

3e keuze (Alleen op recept verkrijgbaar)

Brufen bruis 600mg is sterker dan bovengenoemde. Wordt bij minder kleine chirurgische ingrepen voorgeschreven of wanneer bovenstaande niet afdoende werkt. Max 3 sachets per dag.

4e keuze

Combinatie preparaat van Paracetamol met een Ibuprofen, combinatie hiervan schijnt extra pijnstillend te zijn.

5e keuze (Alleen op recept verkrijgbaar)

Mochten deze allemaal niet werken, dan kan men Paracetamol gecombineerd met opiaten voorschrijven. Dit kan bijvoorbeeld Paracetamol-Codeine (Codeine kan verslavend werken) of Paracetamol-Coffeine (Coffeine kun je niet goed van slapen, werkt niet lekker bij personen die al dagen wakker liggen van de pijn en nu eindelijk willen gaan slapen als de pijn minder wordt).

Hier tussen in zitten natuurlijk heel wat andere pijnstillers en iedereen probeert van alles was. Had vanochtend een patient die napijn had van een WKB en bij haar werkte Paracetamol niet, maar gelukkig had ze ook Diclofenac voor haar rugklachten liggen en deze werkten wel.

De sterkste pijnstilling schijnt toch te worden bereikt als men pijnstillers als een therapie gebruikt. Dus 1 uur voor ingreep beginnen met een pijnstiller en dit om het zoveel uur weer innemen met een vast patroon en dit gedurende 2-3 dagen vol te houden, bijv. Paracetamol 500 mg.

Veel sterkte!
do, 09/10/2015 - 18:47 Permalink