facings verwijderen

Author:
belga
Posted:
do, 10/29/2015 - 15:14
Beste,

Ik heb 5 jaar geleden 16 composiet facings laten zetten.

Nu na die 5 jaar zijn ze mega bruin en geel. Ik durf gewoon niet meer lachen en hou mijn hand voor mijn mond als ik praat :s. (ik rook en drink veel koffie)

Mijn vraag is of een tandarts deze kan verwijderen?

Nog een vraagje, ik dacht dat facing dunne schildjes zijn? (of is dit enkel bij porseleinen)

Bij mij was dat een soort pasta die hij bij de bovenste rij tanden aandrukte alsook onderaan. De prijs die ik betaalde was 70 € per tand.

Alvast bedankt !

Mvg
Ortholimburg

Facings zijn inderdaad schildjes die op de tanden gekleefd worden .Bij U is composiet geplaatst, dat is een soort kunststof die in pastavorm over de tanden wordt aangebracht en met een lamp wordt uitgehard . Als ze na 5 jaar al zo verkleurd zijn is een teken dat er mogelijk met een materiaal van inferieure kwaliteit is gewerkt ,of dat het verkeerd is verwerkt .De moderne nano-hybriede materialen zijn echt wel kleurstabiel en kunnen ook perfect gepolijst worden . Aan de prijs is te zien dat er niet met facings is gewerkt .Uiteraard kan het materiaal terug verwijderd worden en vervangen. Elke tandarts kan dit in principe maar als je het laat doen bij een andere tandarts dan die ze geplaatst heeft zou het kunnen dat die een regie-kost doorrekent .Ik zou het alleszins doen.
do, 10/29/2015 - 15:22 Permalink
Lieneke

Als antwoord op door Romy32

Oeps, had ik niet gezien!
Als u echt mooie tanden wilt...zou u kunnen overwegen om te stoppen met roken. Ook op porselein kan wat aanslag ontstaan of net langs de randen van die facings. Als u stopt, ruikt u ook nog eens stukken frisser en het is ook veel beter voor de conditie van het tandvlees. U kunt vast nog veel meer voordelen zelf verzinnen.
vr, 10/30/2015 - 14:28 Permalink