Melkkies ontstoken, en nu?

Author:
Chantalk
Posted:
wo, 11/25/2015 - 13:46
Sinds een aantal jaren weet ik dat een van mijn melkkiezen geen opvolger heeft. Helaas wegens depressie ben ik er niet heel zuinig opgeweest. Toch viel het mee gaf mijn tandarts aan begin dit jaar, maar ik moest er wel aan denken dat deze toch een keer vervangen zou moeten.
Helaas heeft de tand het nu opgegeven, sind begint deze maand is hij ontstoken. De tandarts heeft me een Spray meegegeven om het te kalmeren, en het advies dat ik moest gaan uitmaken of ik een beugel of een implantaat wil.

Dit overviel mij behoorlijk, omdat beide een behoorlijk kostenplaatje met zich mee brengen en mijn tandarts me deze niet voor mij kan inschatten.
Wel kan ik hiervoor of langs de othodontist of langs het ziekenhuis (implantaat).... Hier gaan natuurlijk weer redelijk wat weken overheen. Een 3 week verder en nog steeds een zere kies, kan ik morgen langs de orthodontist (morgen). Uit eigen onderzoek, lijkt het mij ongeveer even duur beide en mijn ondergebit is niet het mooiste dus zou het dan volledig netjes gezet kunnen worden. Toch kan ik moeilijk terug vinden wat nu echt de voor en nadelen van ortho of implantaat zijn (ben nu 27).

Klopt mijnonderzoekje een beetje? Zijn kosten volledige beugel of 1 implantaat ongeveer even duur? Ben ik idd op lange termijn beter af met een eigen netjes gezet gebit?
En hoe zit het met een tijdelijk plaatje? Dat liet mijn tandarts vallen maar die laat alles vaag, zonder concrete kosten voor en nadelen.

Ik ben erg aan het twijfelen aangezien ik net ten huwelijk gevraagd ben (beugel op trouwfoto's...) en ik geen geldboom in de tuin heb staan.

Graag wat meedenkers? Misschien mensen met ervaring?
Ortholimburg

Om te beginnen zijn een implantaat plaatsen en een orthodontische behandeling twee totaal verschillende behandelingen, afgezien van de kostprijs .Ze zijn niet altijd zonder meer uitwisselbaar. De ruimte orthodontisch sluiten kan meestal wel, maar niet altijd, en het is lang niet altijd zinvol ,nog afgezien van het feit dat vaak geen eenvoudige behandeling is. Ik zou dus niet teveel vertrouwen op eigen onderzoek maar eerst het advies van de orthodontist eens afwachten.
wo, 11/25/2015 - 21:35 Permalink