Noodkroon is losgeschoten

Author:
Boekenwurm
Posted:
zo, 01/24/2016 - 08:53
Gisterenavond laat is noodkroon losgeschoten, hij heeft er anderhalve week opgezeten. Tandarts had gewaarschuwd dat het kon gebeuren. Vragen: hoort het zwarte pinnetje in de noodkroon? Ik las op het forum dat je er tandpasta in kunt doen om de kroon vast te lijmen. Maakt het uit met welke tandpasta je dat doet? Ik heb de kroon vannacht eruit gelaten. Moet ik het stompje eerst poetsen voordat ik de noodkroon met tandpasta erop zet?
Ik moet donderdag voor de def.kraon. Kan ik het zo lang proberen met noodoplossing? Alvast bedankt voor de beantwoording!
Grappa

Het pinnetje doet mij vermoeden dat uw tandarts ook een stiftopbouw laat maken door de tandtechnicus.
Als de noodkroon metbtijdelijk stiftje eruit zijn is dat niet handig. Er komt namelijk allerlei rommel in het kanaal waar in het verlden een wortelkanaalbehandeling gedaan zal zijn. Dit zou tot problemen op termijn kunnen lijden wanneer het lang op ligt. Ik zou het dus met maakt niet uit welke tandpasta proberen vast te zetten en morgen even overleggen met uw tandarts.
zo, 01/24/2016 - 14:56 Permalink
Boekenwurm

Als antwoord op door Grappa

Damk voor uw antwoord!
Het is inderdaad een stiftkroon. Er staat nog maar een klein stukje tand, de noodkroon heeft vrijwel geen houvast met tandpasta. In het verleden heb ik daar een wortelkanaalbehandeling gehad. Ik ga morgen gelijk bellen, ik ben nl. behoorlijk gevoelig voor infecties in mijn kaak.
zo, 01/24/2016 - 20:01 Permalink