Flinke napijn na zeer moeilijke extractie verstandskies

Author:
SeanW
Posted:
za, 01/23/2016 - 00:45
Hallo allemaal,

Zal hier even het hele verhaal typen.

Afgelopen zaterdagmiddag om 17:00 in de tandartsstoel gaan liggen voor een extractie van de verstandskies linksonder. Op de kaakoverzichtsfoto te zien was het voor de tandarts goed te doen om deze te trekken. Na 3 keer verdoofd te zijn omdat ik flinke pijn nog voelde is de tandarts begonnen met de extractie, dit ging echter niet zonder slag of stoot. Na ruim een uur bezig te zijn geweest (geboord, gesneden etc.) is uiteindelijk de verstandskies eruit gekomen. Deze bleek een weerhaakje te hebben waardoor deze er met geen mogelijkheid uit was te krijgen. De boel is gehecht en ik kon gelukkig eindelijk naar huis.

Inmiddels ben ik afgelopen donderdag weer terug geweest omdat de pijn heviger werd, naar mijn idee flinke zenuwpijn. Helaas was mijn eigen tandarts er niet en werd ik geholpen door iemand anders die deze extractie niet heeft uitgevoerd. Na plaats te hebben genomen in de stoel heeft deze tandarts de hechtingen eruit gehaald en de boel schoon gespoeld. Dit was echt niet te doen, huilend in de stoel van de pijn zo vreselijk zeer.

Vervolgens naar huis gestuurd met een monoject om voor het slapen gaan de boel uit te spoelen, dit heb ik gisteren en zojuist weer gedaan. Ook nu terwijl ik dit typ, jankend van de pijn. De pijn is ook niet te omschrijven zo zeer! Na nu zelf in de mond te hebben gekeken na het spoelen, bloedde het een heel klein beetje en zit op de plek waar de kies uit is gekomen tussen het gedeelte van de tong en de wond/tandvlees een klein gaatje met een wit stuk "bot". Hier heb ik geen tot weinig last van, ook geen scherpe punten zoals ik hier al had gelezen op het forum dat mogelijk in de tong prikt.

Inmiddels is het alweer weekend, en is dus de vraag, wat moet ik hiermee aan? Overdag is de pijn aanwezig maar wel uit te houden met gebruik van pijnstillers, daarbij wel veel last van duizeligheid en draaierig zijn.

Medicatie/pijnstillers:

Ibuprofen bruis 600 mg, gebruik ik nagenoeg niet omdat mijn voorkeur uitgaat naar ibuprofen tabletten. Gebruik hiervan 3x per dag 800mg

Slik op het moment een antibiotica omdat de wond in de mond te lang open is geweest volgens de tandarts, deze op recept gekregen.

Tramadol 50 voor het slapen gaan ivm zenuwpijn.
pricky

Ik vermoed dat je een flinke alveolitis hebt. Dit komt wel vaker voor na het trekken van een tand of kies, vooral als dit moeizaam verliep.
Ik heb goed en slecht nieuws:
Goed nieuws: het is een relatief onschuldige ontsteking die vanzelf verdwijnt.
Slecht nieuws: het duurt vaak 1-2 weken voordat het uit zichzelf verdwenen is en er is vrij weinig aan te doen, behalve spoelen met waterstofperoxide 1.5% (bij apotheek of drogist te krijgen in 3%-oplossing, dan 1 op 1 verdunnen met lauw water) en een stel goede pijnstillers. Antibiotica is soms nodig, maar meestal niet (wel bij evt koorts).
Een duidelijke advies: NIET ROKEN! (mocht u een roker zijn...)
Maak evt na het weekend nog even een afspraak bij uw tandarts om het even te laten zien.
zo, 01/24/2016 - 15:26 Permalink
SeanW

Als antwoord op door pricky

Dankjewel voor je reactie!

Ik ga morgenochtend direct om 8:00 uur bellen met de tandarts, pijn is niet minder geworden.

Spoelen met een monoject deed ik al wel, maar niet met waterstof peroxide. Ik ben niet kleinzerig, maar zo een monoject in die wond spuiten is een helse pijn en het lijkt alsof ik vol op een zenuw zit te spuiten.

Ben zeer benieuwd wat de tandarts morgen zegt ook met het oog op het "kaakbot" dat door het tandvlees komt.

Ik zal morgen even laten weten hoe het is verlopen.
zo, 01/24/2016 - 21:18 Permalink