Hey online tandarts,
Enkele dagen geleden is er van een van mijn onderste kiezen een stukje van een knobbel afgebroken, en tevens is er uit het kauwvlak een stukje glazuur gesprongen. Is het mogelijk om dit met composiet te laten repareren zonder onnodig tandweefsel op te offeren, of kan dit alleen gepolijst worden?
Bij voorbaat dank!
Enkele dagen geleden is er van een van mijn onderste kiezen een stukje van een knobbel afgebroken, en tevens is er uit het kauwvlak een stukje glazuur gesprongen. Is het mogelijk om dit met composiet te laten repareren zonder onnodig tandweefsel op te offeren, of kan dit alleen gepolijst worden?
Bij voorbaat dank!
Sorry, dat kunnen we vanaf
Als antwoord op Sorry, dat kunnen we vanaf door Lieneke
Nee, er ligt zeker geen tandbeen bloot. Het afgesproken stukje was ook vrij klein. Er is nu alleen een klein zwart kratertje zichtbaar.
Als antwoord op Sorry, dat kunnen we vanaf door razor
Eens laten nazien of er geen kleine cariës was, en nu het overhangende glazuur is afgebroken. Soms zie je , zelfs op de knobbels van tanden ,kleine puntvormige glazuurdefectjes, waaronder dan een kleine ampullaire cariës kan ontstaan .Dus als het zwart verkleurd is, toch even nazien.
Nou, ik ben een week geleden