etter bij tandvlees kies

Author:
marietje77
Posted:
vr, 02/26/2016 - 10:38
Hallo allemaal,

Ik heb deze week een zeurend gevoel gehad in mijn achterste kies boven en voelde me een beetje ziekjes

en omdat ik daar een wondje helemaal onderaan het tandvlees kreeg en dacht dat ik etter zag ben ik daarvoor gisteren bij de tandarts geweest,
de tandarts heeft gekeken maar zag niks bijzonders en dacht dat het misschien van te hard poetsen was.
vandaag komt er weer etter uit en is de kies ook gevoelig,

de etter is een soort wit slijm,vooral als ik het tandvlees masseer drukt het uit het wondje.het wondje lijkt een klein rood sneetje .heel het tandvlees aan de zijkant van de kies doet ook zeer.

ik heb de tandarts al terug gebeld maar die hebben vandaag geen tijd meer omdat ze maar tot 12 uur open zijn.ook heb ik er geen kiespijn meer aan maar ik ben wel bang dat er iets ernstigs aan de hand is. maandag ochtend kan ik pas weer terecht bij de tandarts

wat zou dit mogelijk kunnen zijn?
marietje77

Als antwoord op door Lieneke

Hallo Lieneke

een fistel kun je dat zien en hoe ziet dat eruit? want het is ook geen bultje en het tandvlees ziet er niet rood of gezwollen uit.

tanvlees is wel nog pijnlijk als ik eraan voel.en als ik met een ragertje er langs ga om schoon te maken dan bloed het flink en doet dan flink pijn ook!
en het zit echt helemaal op de rand van het tandvlees op het laagste punt op een hoek waar het tandvlees aan grenst op de kies zit en niet bij de wortel ofzo.

voel me echt niet lekker maar mijn neus zit ook verstopt .kan dat van de kies komen? kiespijn heb ik niet en is ook niet gevoelig voor warm eten .\
wel meer gevoeligheid bij koude maar de tandhals licht ook een beetje bloot omdat het kaakbot wat is gezakt

de tandarts heeft toen ik later nog eens terug belde wel anti biotica voorgeschreven . ik ga die zo ophalen bij de apotheek maar is het dan raadzaam om die ook te nemen als je geen pijn hebt?. want ik ben niet zo voor anti biotica, maandag moet ik terug naar de tandarts, ik heb bij een vorig bezoek aangegeven om de vulling te vervangen. er zit nog een amalgaam vulling in .best een grote. ik hoop niet dat die lek is ofzo
vr, 02/26/2016 - 16:17 Permalink