Last na diepe vulling

Author:
schilpad2
Posted:
di, 03/01/2016 - 09:26
Hallo,

Ik heb een maand geleden 2 gaatjes laten vullen. 2 kleintjes, maar een ervan was vrij diep. Dit is allemaal netjes gevult en voor de rest geen issues mee gehad.

Tot en met deze Zondag, ik beet op een pistoletje en voelde dezelfde pijn die je voelt als je gaatjes worden gebord. Ik ben Maandag naar de tandarts geweest en die zei dat het door de diepe vulling kwam en ik hiervoor een wortelkanaal behandeling moet voor krijgen.

Is dit normaal? Of kan dit ook nog andere oorzaken hebben, ik heb geen problem met de wortelkanaal behandeling, maar wil toch graag weten of er ook iets anders kan zijn voordat ik alles haast. De rekening is vrij hoog ;).

Ik heb alleen last ervan als ik ergens op bijt of harde druk zet op mijn kies met mijn tanden. Geen last met koud of warm water, kan er ook op drukken met me vinger en op me tandvlees geen pijn. Het is echt alleen als ik kauw.

Alvast bedankt voor de feedback.

Robert
Romy32

Ik heb alleen last ervan als ik ergens op bijt of harde druk zet op mijn kies met mijn tanden. Geen last met koud of warm water, kan er ook op drukken met me vinger en op me tandvlees geen pijn. Het is echt alleen als ik kauw.

Deze klachten kunnen ook wijzen op een vulling die iets te hoog is.
Alleen zou je dan denken dat je dan niet pas na een maand last krijgt met kauwen.
Eerder echt helemaal niets gevoeld met kauwen op iets hards of taais?
wo, 03/02/2016 - 13:39 Permalink
Grappa

Als antwoord op door Romy32

Laat je vriendin er even naar kijken en probeer als het even kan geen wortelkanaalbehandeling te laten doen. Mogelijk is er een bartje in de kies gekomen of is de vulling gebroken. Daar zal de tandarts vast iets aan kunnen doen zonder meteen een wortelkanaalbehandeling te doen die de kies nog verder verzwakt, niet altijd lukt en duur is.
wo, 03/02/2016 - 17:44 Permalink
schilpad2

Als antwoord op door Romy32

Hi Romy,

Ja klopt was ook gecontroleerd, met z'n blauw plakkertje op bijten etc. De tandarts zei dat het daar niet aan ligt, maar daarom volgende week Vrijdag voor een afspraak bij andere tandarts en even kijken wat die zegt.

Nee totaal geen last gehad erna, ben op vakantie naar Mexico geweest. Veel vlees gegeten, nooit ergens last van gehad ;).

Ik moet er wel bij zeggen dat de pijn elke dag steeds minder word, het is eigenlijk ook geen pijn, meer gevoelig.
do, 03/03/2016 - 11:31 Permalink