Mijn tandvlees doet erg pijn. Als ik poets bloed het hevig en de pijn gaat niet weg na het poetsen, maar is altijd aanwezig.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Niet roken als je dat al doet. Uiteraard goed poetsen en probeer voorzichtig met tandenstokers je tandtussenruimtes dagelijks te gaan schoonmaken. Als tandenstokers niet op een beetje weerstand stuiten en dus heel ruim tussen je tanden en kiezen doorgaan kun je beter interdentale ragers kopen. Koop een aantal maten en probeer even uit welke maten met een beetje weerstand tussen de tanden en kiezen doorgaan. Vaak heb je meerdere maten nodig. Dat gaat nog meer bloeden de eerste dagen. Niets van aantrekken maar even doorzetten. Je kunt aanvullend een mondspoelmiddel gebruiken maar niet ter vervanging van stokers of ragers. Heel belangrijk is naar de mondhygiënist of tandarts te gaan om te laten onderzoeken hoe erg e.e.a. is.
Ik rook niet ;)
Ik heb nu flosdraad, mondspoeling(listerine) en speciale tandpasta gekocht.
Hopelijk is dit voldoende en wordt het beter totdat ik weer terug ben!
Mijn tandvlees bloedt al minder tijdens het poetsen en flossen en de pijn wordt ook minder.
Wel is het nog steeds rood en het tandvlees bij de tand word een beetje wit.
Betekent dit dat het aan het genezen is of niet?
Klinkt alsof het ontstoken is
Ik zou naar een mondhygiënist gaan.
Als antwoord op Klinkt alsof het ontstoken is door Romy32
Iemand ideeen wat ik zelf kan doen om het te verhelpen?
Als antwoord op Klinkt alsof het ontstoken is door celineee
Dat is een
Als antwoord op Dat is een door Lieneke
Dat is een
Ik heb nu flosdraad,
Ik heb nu flosdraad, mondspoeling(listerine) en speciale tandpasta gekocht.
Hopelijk is dit voldoende en wordt het beter totdat ik weer terug ben!
Mijn tandvlees bloedt al minder tijdens het poetsen en flossen en de pijn wordt ook minder.
Wel is het nog steeds rood en het tandvlees bij de tand word een beetje wit.
Betekent dit dat het aan het genezen is of niet?