Hallo allemaal,
Ik heb overbeet van 7mm en sta op punt om te kiezen voor de operatie of de correctieveren (springveren oftewel forsus veren). Ik weet dat het verschil is dat je met de veren meer dentaal werkt en de overbeet hierdoor 'opgelost kan worden' en de kiezen elkaar dus beter raken. Verandert hierdoor overigens ook de stand van de lippen? aangezien de rij ondertanden meer naar voren gaat komen?
Een kaakoperatie is een meer skeletale oplossing. Ik weet dat optie 1 natuurlijk wat meer de oneigenlijke oplossing is aangezien hierbij de kaakstand terug blijft liggen.
Maar ik snap niet dat als hiermee al heel veel 'opgelost kan worden' ze mensen zo'n heftige kaakoperatie aanraden. Ik twijfel nu voor welke optie ik moet gaan......
Heeft iemand (volwassen iemand die uit de groei is) ervaring met deze beugelveren?
groeten en alvast bedankt!
Ik heb overbeet van 7mm en sta op punt om te kiezen voor de operatie of de correctieveren (springveren oftewel forsus veren). Ik weet dat het verschil is dat je met de veren meer dentaal werkt en de overbeet hierdoor 'opgelost kan worden' en de kiezen elkaar dus beter raken. Verandert hierdoor overigens ook de stand van de lippen? aangezien de rij ondertanden meer naar voren gaat komen?
Een kaakoperatie is een meer skeletale oplossing. Ik weet dat optie 1 natuurlijk wat meer de oneigenlijke oplossing is aangezien hierbij de kaakstand terug blijft liggen.
Maar ik snap niet dat als hiermee al heel veel 'opgelost kan worden' ze mensen zo'n heftige kaakoperatie aanraden. Ik twijfel nu voor welke optie ik moet gaan......
Heeft iemand (volwassen iemand die uit de groei is) ervaring met deze beugelveren?
groeten en alvast bedankt!
Ja, ik! Beugeltraject als (al
verschil tussen correctieveren en kaakoperatie
De vraag waarom "ze mensen zo een heftige kaakoperatie " aanraden, is hetzelfde als vragen waarom je ergens met de auto naar toe rijdt als je er ook met de fiets kan geraken.
Als je 5 of 10 km verder moet, is er wel een keuze, als je naar Zuid Frankrijk wil ,ligt het wat anders.
Als antwoord op verschil tussen correctieveren en kaakoperatie door Ortholimburg
verschil tussen correctieveren en kaakoperatie
Ga absoluut niet over 1 nacht ijs... laat je keuze in eerste instantie niet bepalen door een afwijzing, geld of tijd (haast)..... het is een beslissing en het uiteindelijk resultaat waarmee je de rest van je leven moet leven. Ik ben heel blij dat ik het 'groots' heb aangepakt, en het is nog niet af.... maar nu ik nog volop bezig ben met de behandeling krijg ik meer en meer de bevestiging dat dit de beste keus is geweest.
Een operatie klinkt heel ingrijpend. De meeste horrorverhalen lees je op internet.... de succesverhalen hoor je weinig. Ik vond de operatie goed te doen alleen heb veel last ondervonden van andere lichamelijke klachten die te herleiden zijn aan andere medische aandoeningen. En mijn kaak gaat steeds beter. En op dit moment heb ik meer last van mijn beugel dan mijn kaak (5,5 week na operatie).
Voorlopig zal ik niet online zijn omdat ik even afstand wil doen van het forum en hopelijk daardoor mijn hectische 6 weken beter achter me kan laten.
Mocht je toch nog contact met me willen stuur me dan even een PB.
In ieder geval heel veel succes met je keuze!