Spleetje opvullen of met beugel dichten?

Author:
Aguamentix
Posted:
vr, 03/11/2016 - 22:22
Na 4,5 jaar beugelen zit ik nu eindelijk aan het eind van het traject. Het enige probleem is nog dat mijn voortanden elkaar onderaan niet helemaal raken. Uiteraard wil ik dit spleetje graag dicht hebben. Mijn orthodontist heeft me hier 2 opties voor gegeven:
- Het spleetje bij de tandarts laten opvullen
- Een stukje van mijn tanden afslijpen en ze dan met de beugel naar elkaar toe trekken.

Nou weet ik zelf niet goed wat uit deze 2 nou de beste keus is. Misschien dat iemand die hier meer kijk op heeft me tips kan geven voor wat de beste beslissing is?
Voor de duidelijkheid heb ik even een foto bijgevoegd. Zo ziet mijn gebit er nu dus uit.
Attach
Ortholimburg

Spleetje sluiten met de beugel gaat niet goed, de tanden staan al tegen elkaar, zijn aan de snijrand wat smaller. Dus het spleetje is veroorzaakt door de vorm ,niet door de positie.
Afslijpen kan heel goed in de omgekeerde situatie, nl als er zich tegen het tandvlees een opening bevindt ( een black triangle) In dit geval is het moeilijker omdat er hier veel minder kan afgeslepen worden. Ik denk dat de beste optie een reshaping met composiet is.
ma, 03/14/2016 - 16:21 Permalink