Ik heb gelezen dat onder de juiste omstandigheden (laag pH met calcium en fosfor) een oppervlakkig gaatje zich kan herstellen.
Ik heb helaas een gaatje op mn voortand ontdekt eergisteren (echt de beste plek voor een gaatje...). Dit is overigens een zelfdiagnose maar het lijkt me vrij duidelijk.
Ik eet nu maar 2x per dag, enkel vlees, groenten, eieren en melk/kaas. Geen fruit, snoep of iets zoets dus, de enige koolhydraten die ik eet komen uit melk, wat ik ook allemaal in 1x nuttig. Dit in de hoop het te kunnen mineralizeren.
Als ik de tand droog en er licht op schijn zie ik dat het plekje niet glanst zoals de rest van de tand.
Zou dit nog te herstellen zijn of is het te laat?
Ik heb helaas een gaatje op mn voortand ontdekt eergisteren (echt de beste plek voor een gaatje...). Dit is overigens een zelfdiagnose maar het lijkt me vrij duidelijk.
Ik eet nu maar 2x per dag, enkel vlees, groenten, eieren en melk/kaas. Geen fruit, snoep of iets zoets dus, de enige koolhydraten die ik eet komen uit melk, wat ik ook allemaal in 1x nuttig. Dit in de hoop het te kunnen mineralizeren.
Als ik de tand droog en er licht op schijn zie ik dat het plekje niet glanst zoals de rest van de tand.
Zou dit nog te herstellen zijn of is het te laat?
Gaatje
Als antwoord op Gaatje door Ortholimburg
Gaatje
Dank voor je reactie. De reden dat ik er vanuit ga dat het gaatje is, is omdat een heel klein plekje niet glanst zoals de rest van mn tand (niet echt te zien op deze foto). Betekent een niet-glanzend plekje niet altijd een gaatje?
Hier is een foto waar je het
Ik heb een afspraak gemaakt bij de tandarts over iets meer dan twee weken. Is dit genoeg tijd om te kijken of ik van een actieve lesie een inactieve lesie kan maken (ervan uitgaand dat dit het geval is)?
Als antwoord op Hier is een foto waar je het door Gadsie
Als antwoord op Hier is een foto waar je het door Ortholimburg
Ja, maar dat is ongeveer 6 jaar geleden.
9 op 10 dat het gewoon wat
Als antwoord op 9 op 10 dat het gewoon wat door Ortholimburg
Dank voor de tip. Als ik erover ga met een sleutel kleurt het inderdaad donker (niet zwart maar een beetje metaalkleurig), wat ik er overigens ook vrij makkelijk weer afboen. Dit zou dus waarschijnlijk die lijm zijn? Het zit namelijk niet echt op het midden van de tand waar het blokje (volgens mij) heeft gezeten. Maar wellicht zat het blokje ook niet precies in het midden
Als antwoord op 9 op 10 dat het gewoon wat door Gadsie