Goedemiddag allemaal, ik ben nieuw op dit forum (helaas). Ik moet even mijn verhaal kwijt en zou graag een mening/beoordeling en advies van jullie willen....
Gisteren 21 maart was daar de dag, na dagen lang zenuwachtig te zijn geweest (buikpijn van de spanning) heeft de tandartse mijn 6 composiet facings geplaatst. Voorafgaand was er een modelletje gemaakt, waarop ik de nodige aanmerkingen had. Het zou allemaal gerealiseerd kunnen worden zoals ik het graag wilde (zie foto voorbeelden, ook laten zien)
Op internet zie je van de lelijkste gebitten, de mooiste aanpassingen voorbij komen... dus ik had er vertrouwen in!
Na 2 uur in de stoel te hebben gelegen, tussendoor meegekeken af en toe met een spiegel, was het klaar. Voor de afwerking, vond ik het nog niet mooi en gaf dat ook aan, m'n tandarts snapte volgens mij niet wat ik bedoelde (ik wil geen vierkante tanden zei ik telkens) Maargoed ze had geen tijd meer en ging het dus polijsten/afwerken (als je het zo kunt noemen? wat ze heeft gedaan!) Ik werd na huis gestuurd met: Je moet er aan wennen.....
Eenmaal thuis heel vaak in de spiegel gekeken en ook van dichtbij (foto's gemaakt) anderen laten zien, komt bij mij ontzettend het gevoel naar boven dat ik het zo lelijk vind.. Hetgeen waar ik voor de tijd bang voor was, is dit nu dus gebeurd ! De hele nacht wakker gelegen, verschrikkelijk voel ik me.
Een aantal dingen wat ik dus zo ontzettend lelijk vind:
- de vierkante tanden, normaal loopt een tand een beetje rond;
- de tand is zo plat, geen natuurlijke bolling erin;
- op de 1 en 6 tand heel lelijk erop geplakt;
- op de voortand helemaal bobbelig, het voelt ook ruw en niet glad;
- aan de achterkant voelt het raar en steek een stuk uit;
Ben heeeeeeel benieuwd naar jullie mening, en wellicht iemand die het ook heeft gedaan, hoe dat is geworden.
Voor hoe ik er nu over denk heb ik ontzettend spijt hiervan!
Vanochtend uiteraard naar de tandarts gebeld en ge-eist om deze een afspraak te plannen, donderdag kan ik erheen. Alhoewel ik er nu totaal geen vertrouwen meer in heb dat het wel echt mooi gaat worden.
Groetjes,
Eline
P.s. de foto's zijn niet de allermooiste, maar het gaat om de facings.
Gisteren 21 maart was daar de dag, na dagen lang zenuwachtig te zijn geweest (buikpijn van de spanning) heeft de tandartse mijn 6 composiet facings geplaatst. Voorafgaand was er een modelletje gemaakt, waarop ik de nodige aanmerkingen had. Het zou allemaal gerealiseerd kunnen worden zoals ik het graag wilde (zie foto voorbeelden, ook laten zien)
Op internet zie je van de lelijkste gebitten, de mooiste aanpassingen voorbij komen... dus ik had er vertrouwen in!
Na 2 uur in de stoel te hebben gelegen, tussendoor meegekeken af en toe met een spiegel, was het klaar. Voor de afwerking, vond ik het nog niet mooi en gaf dat ook aan, m'n tandarts snapte volgens mij niet wat ik bedoelde (ik wil geen vierkante tanden zei ik telkens) Maargoed ze had geen tijd meer en ging het dus polijsten/afwerken (als je het zo kunt noemen? wat ze heeft gedaan!) Ik werd na huis gestuurd met: Je moet er aan wennen.....
Eenmaal thuis heel vaak in de spiegel gekeken en ook van dichtbij (foto's gemaakt) anderen laten zien, komt bij mij ontzettend het gevoel naar boven dat ik het zo lelijk vind.. Hetgeen waar ik voor de tijd bang voor was, is dit nu dus gebeurd ! De hele nacht wakker gelegen, verschrikkelijk voel ik me.
Een aantal dingen wat ik dus zo ontzettend lelijk vind:
- de vierkante tanden, normaal loopt een tand een beetje rond;
- de tand is zo plat, geen natuurlijke bolling erin;
- op de 1 en 6 tand heel lelijk erop geplakt;
- op de voortand helemaal bobbelig, het voelt ook ruw en niet glad;
- aan de achterkant voelt het raar en steek een stuk uit;
Ben heeeeeeel benieuwd naar jullie mening, en wellicht iemand die het ook heeft gedaan, hoe dat is geworden.
Voor hoe ik er nu over denk heb ik ontzettend spijt hiervan!
Vanochtend uiteraard naar de tandarts gebeld en ge-eist om deze een afspraak te plannen, donderdag kan ik erheen. Alhoewel ik er nu totaal geen vertrouwen meer in heb dat het wel echt mooi gaat worden.
Groetjes,
Eline
P.s. de foto's zijn niet de allermooiste, maar het gaat om de facings.
Nog een paar van na de tijd..
Als antwoord op Nog een paar van na de tijd.. door Eline89
Als antwoord op Nog een paar van na de tijd.. door Grappa
Aanstaande donderdag kan ik er weer heen, weet alleen niet wat ik moet doen/zeggen ? Veel mensen om me heen, zien en snappen wat ik zo lelijk vind. Maar velen blijven maar zeggen: mooi !
Moet ik er donderdag nog wat aan laten doen door dezelfde tandartse ? Wat raad je aan ?
Zijn er nog meer mensen die mij advies kunnen geven ? En de foto's willen beoordelen.
Grappa, heb jij het zelf ook ?
Als antwoord op Nog een paar van na de tijd.. door Lieneke
Dit kan echt veel beter, en
Als antwoord op Dit kan echt veel beter, en door Ortholimburg
Als antwoord op Dit kan echt veel beter, en door Eline89
Zijn je composietfacings aangepast, Eline?