Pijn na wortelkanaalbehandeling

Author:
Juse
Posted:
ma, 04/25/2016 - 12:06
Ongeveer zeven weken geleden heeft de tandarts een kies gerepareerd. Er was een stukje afgebroken waardoor er een groot gat was ontstaan. Er zat toen al een ontsteking onder waar ik 3 dagen van tevoren al flink last van had. Een kleine week na de behandeling was de pijn van de ontsteking weg. Echter afgelopen woensdag kwam de pijn terug en gelukkig kon ik donderdag gelijk naar de tandarts. Ze hebben een wortelkanaalbehandeling gedaan en hier een noodvulling op gezet. De pijn was eigenlijk een half uur na de behandeling alweer terug en zelfs met paracetamol en ibuprofen werd het niet veel minder. Echter werd ik zaterdagochtend met een dikke wang wakker en deze is nog steeds dik. Ook zit er een bult op mijn tandvlees wat pijnlijk is, vooral als ik erop druk. De tandarts heeft wel aangegeven dat ik nog wat napijn kan hebben, maar ik heb er echt behoorlijk last van. Ook mijn kaak en verder in mijn nek (waar ongeveer je keelamandelen zitten) doen zeer.. Ik wil eigenlijk niet weer de tandarts bellen omdat ik niet over wil komen als een zeur.. Is er iemand die dit probleem herkent en hoelang gaat dit nog duren?
Romy32

Wel de tandarts bellen, je bent géén zeur.
De wortelkanaalbehandeling is nog niet afgemaakt, dus het kan dat de kanalen nog niet helemaal schoon zijn.
Heb je geen afspraak staan, voor het afmaken van de behandeling?

In ieder geval gewoon bellen morgen.
Sterkte ermee.
ma, 04/25/2016 - 17:27 Permalink
Mamaclau

Ik heb precies het zelfde alleen heb ik mijn wortelkanaalbehandeling al in 2011 gehad.
Sinds 3 dagen zn erge pijn dat het niet meer te houden is. In de kaak en tand maar soms lijkt het ook alsof al mijn tanden zeer beginnen te doen... vandaag foto's laten maken en ook bij mij was niks tezien...
ma, 04/25/2016 - 21:13 Permalink