Pijnlijk kaakgewricht

Author:
Lusus90
Posted:
zo, 05/01/2016 - 14:17
Hallo iedereen,

Ik werd eergisteren wakker met een pijnlijk kaakgewricht. Ik ondervond hier eigenlijk niet heel veel last van, tot vanmorgen.

Toen ik wakker werd voelde mijn rechter kaak heel erg stijf en pijnlijk aan. Ook als ik niet kauw, praat etc. voel ik een zeurende pijn. Ik kan mijn rechter onder en boven kiezen niet meer op elkaar krijgen, omdat het voelt alsof er een soort blokkade is. Als ik met mijn wijsvinger zachtjes op mijn kaakgewricht druk (op/onder het bot naast mijn oorschelp) doet het erg pijn. Het lijkt dan alsof er een soort van blauwe plek op zit. Ook bij gapen / niezen etc. voel ik een stekende pijnscheut door rechterkaak heen gaan. Pijnstillers helpen overigens helemaal niets.

Ik heb verder nooit grote problemen gehad met mijn gebit. Verder knarsetand ik ook niet, heb ik er geen klap oid op gehad en heb ik geen last van bovengemiddelde stress op het moment.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Alvast bedankt voor jullie hulp!
Grappa

Ontzie je kaak. Niet veel bewegen en neem pijnstillers. Morgen meteen een afspraak maken met de tandarts. Niet de huisarts, die weet daar niets van. Mogelijk wordt je eerst door verwezen voor aanvullende diagnostiek naar een kaakchirurg
zo, 05/01/2016 - 15:19 Permalink
Grappa

Als antwoord op door Lusus90

Dit forum is er niet om een diagnose te stellen. Daarvoor is klinisch en röntgenologisch onderzoek nodig zoals je waarschijnlijk ook wel weet. Morgen dus een afspraak maken. Was het maar zo simpel...
zo, 05/01/2016 - 19:01 Permalink