Hallo,
ik ben nieuw hier en ben van plan voor de tweede keer een beugel te nemen.
15 jaar gelden heb ik een jaartje een vaste beugel gehad, boven en beneden. ik had boven naar buiten gedraaide laterale snijtanden en een spleetje tussen de 11 en 21.
Dit was volledig rechtgezet na 11-12 maanden. Heb toen voor onder een plaatje gekregen en voor boven een hoesjes-beugel ivm retentie.
Mijn toenmalige orthodontist plaatste geen retentiespalkjes. Tijdens een vakantie de uitneembare retentiebeugels te zijn vergeten, pasten deze niet meer.
Mijn Orthodontist deed daar niets mee en heeft geen nieuwe aangemeten of advies hierin gegeven.
Als gevolg zijn mij tanden binnen het jaar weer gaan draaien (laterale boven snijtanden).
Nu stoor ik mij erg aan deze tanden. Ik heb voor mijn gevoel kleine tanden en doordat er een aantal gedraaid zijn helpt dit niet erg mee (geen idee of mijn tanden ook werkelijk kleiner dan gemiddeld zijn hoor... dat verneem ik graag mocht iemand dit kunnen bevestigen of ontkrachten).
Verwachten jullie dat een orthodontist mij een vaste beugel zal aanraden? Of zou ik toekunnen met een nachtbeugel oid? Met een dergelijk kleine afwijking zou ik verwachten wel binnen een jaar klaar te zijn (aangezien dit de vorige keer ook zo was).
Oh en ik ga uiteraard om een retentiespalk vragen na mn behandeling!
Bijgevoegd een aantal foto's van de huidige staat.
Heb trouwens op 9 juni m'n eerste afspraak bij een orthodontist.
Alvast bedankt voor jullie input!
ik ben nieuw hier en ben van plan voor de tweede keer een beugel te nemen.
15 jaar gelden heb ik een jaartje een vaste beugel gehad, boven en beneden. ik had boven naar buiten gedraaide laterale snijtanden en een spleetje tussen de 11 en 21.
Dit was volledig rechtgezet na 11-12 maanden. Heb toen voor onder een plaatje gekregen en voor boven een hoesjes-beugel ivm retentie.
Mijn toenmalige orthodontist plaatste geen retentiespalkjes. Tijdens een vakantie de uitneembare retentiebeugels te zijn vergeten, pasten deze niet meer.
Mijn Orthodontist deed daar niets mee en heeft geen nieuwe aangemeten of advies hierin gegeven.
Als gevolg zijn mij tanden binnen het jaar weer gaan draaien (laterale boven snijtanden).
Nu stoor ik mij erg aan deze tanden. Ik heb voor mijn gevoel kleine tanden en doordat er een aantal gedraaid zijn helpt dit niet erg mee (geen idee of mijn tanden ook werkelijk kleiner dan gemiddeld zijn hoor... dat verneem ik graag mocht iemand dit kunnen bevestigen of ontkrachten).
Verwachten jullie dat een orthodontist mij een vaste beugel zal aanraden? Of zou ik toekunnen met een nachtbeugel oid? Met een dergelijk kleine afwijking zou ik verwachten wel binnen een jaar klaar te zijn (aangezien dit de vorige keer ook zo was).
Oh en ik ga uiteraard om een retentiespalk vragen na mn behandeling!
Bijgevoegd een aantal foto's van de huidige staat.
Heb trouwens op 9 juni m'n eerste afspraak bij een orthodontist.
Alvast bedankt voor jullie input!
foto
Als antwoord op foto door Louise88
foto
Als antwoord op foto door Ortholimburg
foto
Hartelijk dank voor uw bericht. Ik ben niet geïnteresseerd in beugels als Invisalign. Ik heb meer vertrouwen in een gewone vaste beugel en dan het liefst niet met ijzeren brackets. Maar zag op de website van de orthodontist waar ik een afspraak heb gemaakt dat ze ook clear brackets hebben dus dat zal goed komen. Ik betwijfeld al of een nachtbeugel überhaupt mogelijk was maar dat is wat mijn tandarts opperde. Zij doet verder niets met ortho dus ze kon ook niets met zekerheid zeggen over hoe en wat.
Inderdaad heb ik al een mooi gebit. Maar ik vind het zo zonde dat deze tanden helemaal teruggedraaid zijn... dat wil ik graag weer mooi recht hebben. En mijn kleine tandjes zie ik al als authenticiteit haha.
Nogmaals hartelijk dank voor uw reactie.
Vandaag consult gehad.
Nu nog even kijken of ik een extra verzekering neem en in 2017 begin of dit kaar alvast. Waarschijnlijk dat laatste ivm een verwachte behandelduur van 2 jaar. Boven keramisch en onder metaal. Ik zal hier updates plaatsen wanneer er iets gaat gebeuren
Als antwoord op Vandaag consult gehad. door Louise88
Vandaag consult gehad.
Als antwoord op Vandaag consult gehad. door Ortholimburg
Afspraken gemaakt
1 september een afspraak voor het maken van de gebitsafdrukken en op 7 september wordt de vaste apparatuur geplaatst.
Ik wil dan navragen of de beugel ook iets zal verbeteren aan mijn gummy smile, het is geen extreme gummy smile maar wel iets waar ik me aan stoor.
Dus als dat zou verbeteren zou ik blij zijn, maar dat moet ik dus nog even afwachten.
Boven keramische brackets en onder de reguliere metalen brackets. Zal vast wel iets van biteblockers krijgen anders bijt ik mn onderste brackets er wellicht af, kan ik me zo voorstellen. Ook afwachten. Ik heb er in ieder geval zin in, hoe raar dat misschien ook klinkt.