Ontstoken tandvlees en rottende kies gepaard met hevige pijn!

Author:
Antrum
Posted:
zo, 05/08/2016 - 15:03
Hallo allemaal, ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het identificeren van de complicaties die ik momenteel ondervind in mijn mond. Ik heb namelijk totaal geen verstand van zaken die te maken hebben met het gebit, dus zoek ik vandaag hulp van jullie.

Ik heb namelijk sinds afgelopen vrijdag last van hevige steken, en een kloppende/zeurende pijn in mijn tandvlees/kies. De plek waar de pijn vandaan komt is interessant, want ik ben aan die kies ongeveer 2 jaar geleden geholpen met een zenuwbehandeling en wortelkanaal behandeling. Daarna was er niets meer aan de hand, de kiespijn was weg.

Een jaar geleden rond deze tijd was er een stuk van dezelfde kies afgebroken, echter had ik er geen last van, ik heb toen ook geen afspraak met de tandarts daarvoor gemaakt. 2à3 weken geleden bleek bij controle dat ik opnieuw aan de kies behandeld moest worden.

Wat ik eruit opmaakte was dat de wortels verkleint zijn. Er blijf weinig van de kies over en hij was sws al dood. Ze willen daarom aankomende vrijdag (13mei) een kroon er op zetten. Maar sinds deze vrijdag heb ik er last van gekregen. Rood tandvlees bij de verstandskies (dat denk ik althans, idg de achterste kies) en de betreffende kies bleek grijs van kleur te zijn, evenals het tandvlees erboven, wat zou kunnen duiden op het wegrotten van het tandvlees.

Ik heb een fotootje drbij gedaan zodat jullie zelf kunnen zien hoe mijn akelige kies er aan toe is. Hopelijk kunnen jullie me vertellen wat er aan de hand is in mijn mond. De pijn is akelig en komt opzetten een zwakt dan weer af, paracetamol helpt maar weinig. Alvast bedankt en excuses voor de slijmerige mondfoto :p
Attach
Lieneke