Ik wil implantaten in de bovenkaak er daar op een klikprothese, omdat ik nu al twee protheses heb gehad maar mijn kaak blijft slinken. Mijn tandarts/implantoloog vindt het de hoogste tijd voor implantaten anders is er straks niet voldoende kaak meer aanwezig.
Mijn verzekering wijst mijn verzoek voor het laten plaatsen van implantaten af, omdat de kaak niet voldoende zou zijn geslonken. Dit ondanks drie dwingende brieven van mijn tandarts aan de verzekering.
Mijn vraag is: Hoe ver moet een kaak geslonken zijn om wel voor vergoeding in aanmerking te komen? En als de kaak te ver geslonken is, wie draait dan voor de gevolgen daar van op.
Ik hoop van harte op een duidelijk antwoord. Aklvast erg bedankt
Peter
Mijn verzekering wijst mijn verzoek voor het laten plaatsen van implantaten af, omdat de kaak niet voldoende zou zijn geslonken. Dit ondanks drie dwingende brieven van mijn tandarts aan de verzekering.
Mijn vraag is: Hoe ver moet een kaak geslonken zijn om wel voor vergoeding in aanmerking te komen? En als de kaak te ver geslonken is, wie draait dan voor de gevolgen daar van op.
Ik hoop van harte op een duidelijk antwoord. Aklvast erg bedankt
Peter
Dit is helaas erg subjectief.
Er zijn tandartsen die je hierbij kunnen helpen als je eigen tandarts dat niet wil of kan. In een PB kan ik je een link geven
Als antwoord op Dit is helaas erg subjectief. door Grappa
geslonken bovenkaak
Ben afgelopen dinsdag geholpen in het Catharinaziekenhuis in Eindhoven. Volgens tandarts was het allemaal moeizaam om dat het bot wat er zat heel zacht was. Mag daarom, tot nu toe 6 weken geen prothese in. Baal daar erg van want had rekening gehouden met 2 weken. Heeft bij mij 11 maanden geduurd: vanaf de eerste aanvraag tot de ingreep.
Als antwoord op geslonken bovenkaak door noga
geslonken bovenkaak