Apexresectie gehad, voortand voelt 'zwaar' aan

Author:
rhekman6
Posted:
wo, 05/04/2016 - 09:08
4 weken geleden heb ik een wkb gehad, die is daarna diversel malen open geweest omdat de pijn bleef aanhouden.
Uiteindelijk bij de kaakchirurg een apexresectie gehad, er bleek een ontsteking aan de wortelpunt te zijn, dit is nu 6 dagen geleden, wel gaf hij aan dat als ik pijn bleef houden, er misschien ernaast nog een ontsteking kon zitten, maar dit heb ik niet helemaal gehoord (en zo dom geweest om niet verder te vragen)

Gelukkig is de pijn weg, maar nu komt het: de voortand blijft een beetje vreemd aanvoelen, het lijkt wel of de vulling te groot is of te zwaar is.

Nu is mijn tandarts met vakaniet Vandaar dat ik het eens hier probeer.
Ga iig mijn tandarts bellen zodra hij terug is van vakantie.

Ben benieuwd of iemand dit herkent??
pricky

Het is niet vreemd dat je voortand raar aanvoelt, zo kort na een apexresectie. Ten eerste zat er kennelijk een forse ontsteking en ten tweede heb je een flinke behandeling gehad. De tand en het bot rond de wortel is flink aangepakt. Het kan nog wel enkele weken tot maanden(!) duren voor het weer enigszins normaal voelt. Alleen als je weer meer klachten krijgt, is het verstandig om contact op te nemen met je tandarts. Maar vooralsnog geen zorgen :-)
ma, 06/13/2016 - 00:42 Permalink