Drievlaksvulling gedaan door assistente

Author:
Jojanneke
Posted:
ma, 06/13/2016 - 14:02
Voor de vervanging van een lekkende vulling heeft mijn tandarts laatst de verdoving en het boren gedaan, toen hij daarmee klaar was zei hij: en mijn assistente zal nu de vulling aanbrengen, OK ? en toen verdween hij.
Een aantal jaren geleden had ik ook al eens meegemaakt dat de assistente een vulling aanbracht, ik heb toen gevraagd waarom de tandarts dat niet deed, ze zei dat ze eenvoudige vullingen mocht aanbrengen, dat zat in haar opleiding.
Uit de rekening die ik nu ontving bleek dat het hier een drievlaksvulling betrof; dat is toch geen eenvoudige vulling ? ( ze bracht ook zo'n " bekisting " aan.)
Formeel heeft de tandarts mij toestemming gevraagd of de assistente de vulling mocht doen, maar wat moet je als je met een verdoofde mond in die stoel ligt, en voorts niet weet of het een eenvoudige of gecompliceerde vulling is ? Ik voelde me eigenlijk een beetje overdonderd. Het gaat me niet om de prijs, en of het tarief voor een assistent lager is dan voor een tandarts maar om de vraag of het werk goed gedaan is. Zo'n garantie heb je met een tandarts natuurljk ook niet, maar die heeft in ieder geval een hoger niveau van opleiding.
Wat vinden jullie hiervan?
Jojanneke
Beugeldraagster

Ik zou meteen een andere tandarts zoeken. Of het mag of niet mag: ik zou het niet willen en het niet toestaan. Mijn vorige tandarts had geen mondhygieniste in de praktijk. Haar motto was dat die mensen nergens voor nodig zijn en zelfs meer kwaad doen dan goed.. De preventieassistentes maakten mijn gebit schoon. Tot ik op eigen houtje een mondhygieniste consulteerde omdat ik steeds meer klachten kreeg. Ieder zijn vak en in mijn mond boort en vult de tandarts, maakt een mondhygienist mijn gebit schoon en de assistente assisteert de tandarts. Het gaat eindelijk goed met mijn gebit en tandvlees bij mijn huidige tandarts en mondhygienist. Mijn tandarts vindt mij vast eigenwijs maar respecteert mijn wensen wel. De assistenten vind ik onmisbaar voor de praktijk maar ieder zijn eigen vak!
ma, 06/13/2016 - 19:55 Permalink