Hallo allemaal,
Een week geleden is op een kies met levende zenuw een kroon geplaatst. Er zitten aan de buitenkant 2 sneetjes in het tandvlees en aan de binnenkant van het tandvlees lijkt het wel alsof daar een blaar heeft gezeten, is kapot. Nu heb ik last met koud (alleen aan de buitenkant van de kies) en continu een zeurende pijn. Tevens straalt het uit naar mijn hele linker onderkaak en doet mijn gewricht flink pijn. Is het een zenuwontsteking of mijn tandvlees? Dacht dat tandvlees altijd heel snel genezen was en ook niet zo pijnlijk. Kan ik nog iets doen tegen die wondjes?
Een week geleden is op een kies met levende zenuw een kroon geplaatst. Er zitten aan de buitenkant 2 sneetjes in het tandvlees en aan de binnenkant van het tandvlees lijkt het wel alsof daar een blaar heeft gezeten, is kapot. Nu heb ik last met koud (alleen aan de buitenkant van de kies) en continu een zeurende pijn. Tevens straalt het uit naar mijn hele linker onderkaak en doet mijn gewricht flink pijn. Is het een zenuwontsteking of mijn tandvlees? Dacht dat tandvlees altijd heel snel genezen was en ook niet zo pijnlijk. Kan ik nog iets doen tegen die wondjes?
Als het mijn kies was zou ik
Als antwoord op Als het mijn kies was zou ik door Chris888
Als het mijn kies was zou ik
Jep, sorry. Had antwoord op
Als antwoord op Jep, sorry. Had antwoord op door Chris888
Had je ook al last met de noodkroon, of is het echt pas gekomen na het plaatsen van de definitieve kroon?
Als je met de noodkroon helemaal geen last had, is het nu misschien toch meer het tandvlees.
Dat kan een beetje beschadigd zijn door het weghalen van overtollig cement, bij het plaatsen.
Houd het maar in de gaten.
De gevoeligheid moet langzaam maar zeker minder worden.
Als je ook last krijgt met warm, is het wel goed de tandarts te bellen.
Sowieso als het je niet lekker zit, kun je altijd even bellen of mailen voor overleg.
Als antwoord op Jep, sorry. Had antwoord op door Romy32
Bedankt voor je antwoord. De gevoeligheid is nu al veel minder geworden. Ik heb 2 dagen met perio-aid gespoeld (dit had ik nog staan) en het lijkt dat dat geholpen heeft om het tandvlees te laten helen. Daarna eigenlijk geen last meer. Ik heb geen noodkroon gehad omdat ze een cerec kroon hebben gebruikt. Na 2.5 uur stond ik weer buiten met de definitieve kroon.
Echter heb ik sinds eergisteren weer iets nieuws. Als ik 's avonds in bed ga liggen dan gaat mijn linkerkaak bonken. 's Ochtends heb ik dat ook nog als ik wakker wordt, in de loop van de ochtend trekt dat weg en de rest van de dag bijna geen last meer. Ik moet wel zeggen dat ik een fanatieke knarser en klemmer ben 's nachts. Ik heb een bitje en heb bij een gnatoloog gelopen. Ik heb het idee dat de kroon niet meer lekker past met mijn bitje (kroon zit linksonder). En ik ben sinds gisterochtend ook nog flink verkouden. Pfff, vermoeiend dit.
Ik ga toch maar de tandarts bellen om er even naar te laten kijken.