Pijnlijke nachtbeugel?

Author:
danibanani
Posted:
do, 07/07/2016 - 17:38
Hoi!,

Mijn beugel is er 2 dagen geleden uitgegaan en ik heb nu spalkjes achter mijn tanden en een nachtbeugel gehad.
Mijn nachtbeugel voor mijn ondertanden zit prima, maar mijn nachtbeugel voor boven krijg ik amper in, en als ik hem in heb zit hij enorm strak om mijn tanden.
Als ik mijn kaken op elkaar zet terwijl ik mijn bovenste nachtbeugel in heb doet dit bij mijn linker hoektand heel erg veel pijn.

Weet iemand wat dit is? Heb ik een verkeerde nachtbeugel en moet ik een nieuwe laten maken?
Alvast bedankt :)
Ortholimburg

Een nachtbeugel hoort helemaal niet strak te zitten, maar passief .een nachtbeugel is bedoeld om je tanden te stabiliseren, niet om ze nog te verplaatsen. Als er zoveel druk op zit, zal de nachtbeugel proberen je tanden te verplaatsen en dat kan nooit de bedoeling zijn.
vr, 07/08/2016 - 00:08 Permalink
Ortholimburg

Een nachtbeugel hoort helemaal niet strak te zitten, maar passief .een nachtbeugel is bedoeld om je tanden te stabiliseren, niet om ze nog te verplaatsen. Als er zoveel druk op zit, zal de nachtbeugel proberen je tanden te verplaatsen en dat kan nooit de bedoeling zijn.
vr, 07/08/2016 - 00:08 Permalink