rekening van tandarts(was niet op de hoogte van afspraak)

Author:
johannes112
Posted:
ma, 07/11/2016 - 14:51
Hallo,

om 6 juni had ik een afspraak. echter kon ik niet en had ik een mailtje gestuurd dat ik niet kon op 6 juni en dat ik wou dat de afspraak verplaatst werd naar een andere datum in de maand juni of juli. Nu wil het geval dat ik gisteren een rekening binnen kreeg van een niet nagekomen afspraak van de tandarts. Ik had een tijdje mijn mail niet bekeken, maar het bleek dat de tandarts een mail had gestuurd: de afspraak is verzet naar 6 juli, graag wil ik een mail of dit akkoord is. Nu wil het geval dat ik deze mail compleet gemist heb en nooit akkoord ben gegaan met die datum. Na het bellen naar de tandarts kwam ik niet veel verder en er werd zelfs gesteld dat ik telefonisch de afspraak had bevestigd. Nadat ik men telefoongeschiedenis had bekekn bleek dit een leugen te zijn en dus belde ik weer met de tandarts dat dit niet waar was. Bij dit laatste gesprek gooide de beste man de hoorn op de lijn..

mijn vraag is mag de tandarts zomaar geld vragen voor een afspraak waar ik niks van wist. feitelijk ks er geen sprake van een overeenkomst omdat ik niet akkoord ben gegaan naar mijn mening.
Ortholimburg

U hebt een mail gestuurd om uw afspraak te annuleren of verplaatsen,, het lijkt me dan logisch dat de tandarts U ook via mail terug contacteert. Als U uw mails gedurende een maand niet nakijkt ,dat kan U de tandarts niet ten kwade duiden. U hebt niet afgemeld ,dus dit is een gemiste afspraak .Zo zou het bij werken in ieder geval.
ma, 07/11/2016 - 15:10 Permalink
johannes112

Ik heb niet afgemeld omdat ik niet op de hoogtse was van de afspraak. Wanneer ik op de hoogte was is het een ander verhaal. juridisch gezien is er geen sprake van een overeenkomst, aangezien ik niet akkoord ben gegaan.
ma, 07/11/2016 - 15:24 Permalink
Ortholimburg

Als antwoord op door johannes112

Dat U niet op de hoogte was is duidelijk uw eigen fout .Als U een mail stuurt om een afspraak te annuleren, lijkt het me duidelijk dat U ook een mail kan terug verwachten.
In onze praktijk worden patiënten op de hoogte gebracht via SMS. Als ze die niet lezen is dat hun eigen fout. De now-show vergoedingen worden geïnd door een incassobureau, zelfs kleine bedragen .Op dit moment heb ik 3 gevallen die tot bij de de vrederechter zijn gekomen .(In Nl noemt dit de kantonrechter, denk ik.) Drie keer prijs: Betalen met op de koop toe proceskosten, rechtsplegingsvergoeding en nalatigheidsinteresten. Voor een rekening van 30 Euro wordt dit al gauw om en bij de 300 Euro dan. Afspraak is afspraak, en wij hebben ook personeel lopen dat bij een no-show met hun vingers staat te draaien, zodus...
ma, 07/11/2016 - 16:10 Permalink
Chris888

Als antwoord op door johannes112

Ik heb niet afgemeld omdat ik niet op de hoogtse was van de afspraak. Wanneer ik op de hoogte was is het een ander verhaal.


Je hebt zelf blijkbaar ook niet de moeite genomen om te controleren of de tandartspraktijk op de hoogte was van je afzegging. Idd: als je mail stuurt kun je ook een mail terug verwachten en als je dacht dat je nog geen antwoord had gekregen had je moeten verifiëren. Daarom ben ik ook van mening dat je de rekening zonder mokken zou moeten betalen.

Vervolgens vind ik het ook niet zo handig dat de praktijk vraagt om een bevestiging, maar vervolgens geen maatregelen (nabellen of plekje aan een ander geven) treft bij uitblijven daarvan. Als ik de praktijk was zou ik alleen afzegging hebben bevestigd met daarin uitnodiging tot het maken van een nieuwe afspraak.
ma, 07/11/2016 - 21:29 Permalink
vV

ik vind het nogal meten met 2 maten wat je doet. Jouw mail over de afzegging moet maar goed zijn, je vraagt zelf om een nieuwe afspraak. Dat verzoek wordt gehonoreerd en krijg je per zelfde medium. En je dan verschuilen dat je het niet wist omdat je de mail gemist hebt? wat een bs...eigen falen dat je niet gecontroleerd hebt of en welke follow up de praktijk aan je eigen verzoek gegeven heeft.
de nota cq schadevergoeding lijkt mij gewoon terecht.
di, 07/12/2016 - 09:55 Permalink