leren hoe je je tussen je tanden goed moet raggen

Author:
pettie75
Posted:
di, 07/12/2016 - 19:23
Ik ben gisteren bij mondhygienist geweest. Aangezien er mij niet goed wordt uitgelegd hoe ik een tandenstoker moet gebruiken. De dag na mijn bezoek bel ik netjes dat ik graag wat meer uitleg wil hebben. Wat blijkt de receptioniste zegt dat ik me maar moet
redden. Vraag ik of ik gebeld kan worden door de tandarts of door mondhygienist NEE krijg ik als antwoord daarvoor hebben wij het te druk om terug te bellen. Dan vraag ik me af waarvoor heb ik een tandarts voor en een mondhygienist. Ik heb nog nooit last van bloedend tandvlees gehad en nu na dat ik tandenstokers heb gebruikt wel daar over maak ik mij ook zorgen. Maar bij de tandartsenpraktijk geeft men niet thuis en weigeren mij daarover informatie te verstrekken.Mijn tanden staan erg dicht op elkaar dus ik weet niet wat ik er mee aan moet.Misschien kan iemand mij vertellen hoe ik hier mee aan moet.....................
Romy32

Vreemd dat de mondhygiënist je niet even heeft laten zien hoe je tandenstokers moet gebruiken.
Dat je tandvlees nu gaat bloeden is niet raar hoor, dat komt doordat je tandvlees nu nog wat ontstoken is (daarom heeft de mondhygiënist je ook aangeraden tussen je tanden te gaan reinigen). Als je vanaf nu dagelijks stokers (of ragers) gaat gebruiken, zal het bloeden vanzelf minder worden.

Hoe je tandenstokers moet gebruiken kun je hier lezen.
Hoe je ragers moet gebruiken kun je hier lezen.

Je zegt dat je tanden en kiezen erg dicht op elkaar staan.
Dan moet je dus dunne tandenstokers hebben.
Zelf gebruik ik deze, daarmee kom je vrijwel overal tussen:

https://www.vomar.nl/cmsstatic/Jordan-Dental-Sticks-Thin-11744.png?browse

Succes ermee!
En niet schrikken van het bloeden.
Gewoon rustig door blijven gaan met de stokers of ragers.
di, 07/12/2016 - 20:07 Permalink