Erg veel pijn na trekken verstandskies en zwanger

Author:
Anev2015
Posted:
do, 07/21/2016 - 03:41
Goedenacht,

Ik heb afgelopen maandag (4 dagen geleden) mijn verstandskies laten trekken (links onder). Dit is gewoon bij de tandarts zelf gebeurt onder plaatselijke verdoving. Hij heeft een klein sneetje gemaakt en de kies eruit getrokken, er zat nog een beetje vel aan de kies ook.

Doordat ik zwanger ben mag ik geen andere pijnstilling als paracetamol, nou ik zit op dit moment aan de dosis van 3000mg per dag en daarmee red ik het niet meer! Ik wordt wakker van de pijn kan nog steeds niet eten! Komende maandag moet ik eigenlijk de andere kant laten trekken maar dan lijkt t me dat ik helemaal niks meer kan?

Zijn er andere pijnstillers die ik kan gebruiken en is het normaal dat t steeds zeerder gaat doen?
Lieneke

Een verstandkies in de onderkaak laten uitsnijden levert inderdaad behoorlijk pijn op. Heb je al een ijszak tegen je wang gehouden? Dat scheelt ook. Het kan ook zijn dat je een alveolitis hebt, daarbij raakt het 'gat' ontstoken. Ik weet niet of jouw kies er acuut uit moet? Zo niet, dan zou ik het zelf hebben uitgesteld tot ruim na de bevalling. Je tandvlees reageert nogal overdreven als je zwanger bent.
do, 07/21/2016 - 11:11 Permalink