Raar hard bultje onder de tong

Author:
rarawa
Posted:
zo, 07/31/2016 - 21:18
Hallo iedereen,

Ik weet niet of dit de beste plaats is om dit te posten, maar ik zit met iets in me hoofd en hoor graag wat jullie ervan vinden.

Al gedurende een jaar heb ik een vreemd, zeurend, trekkend gevoel in mijn tong en mondbodem. Nou was daar lang niks aan te zien. Echter merk ik sinds een maand of 5 dat het wat rood lijkt onder mijn tong, op de mondbodem. Wellicht is dat normaal? Maar ik heb het vergeleken door te kijken naar de mondbodem van mijn vriendin en nog iemand, en bij hun leek het rustiger dan bij mij.

Nou merk ik sinds enkele weken dat er een klein, hard puntje(bultje) op de mondbodem zit. Ik heb geprobeerd zo scherp mogelijke foto's te maken van mijn mondbodem zodat u mee kunt kijken. Ik voel het als ik met mijn tong over de mondbodem beweeg. Het is niet zacht zoals de kliertjes er omheen.Als je heel goed kijkt met de camera, dan zie je ook een soort ribbelig witte textuur op het bultje zitten. Als ik met mijn vinger rustig op die plek voel, dan lijkt het ook alsof er onder de huid ook iets kleins zit. Het doet verder geen pijn.

Nou moet ik eerlijk zijn dat ik toch wel wat angstig ben of dit wellicht de beginselen zijn van mondkanker. Kan iemand mij in alle eerlijkheid vertellen of dit mogelijk inderdaad op mondkanker lijkt, of wellicht op iets anders? Ik ben 25, man, rook en drink niet.. maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. Ik heb soms ook pijn in mijn kaak of bij mijn oren.

Bedankt alvast voor het meedenken
Attach
Chris888

In het algemeen: als iets niet groter wordt zou ik me er niet druk om maken.

Wordt het wel groter of maak je je toch zorgen, laat het dan zien aan je tandarts. Het geeft niks als je 'voor niks' komt (mocht je je daar ook zorgen over maken), geruststellen is ook onderdeel van zijn of haar vak. ;-)
wo, 08/03/2016 - 17:37 Permalink
Lieneke

Als antwoord op door Chris888

Volgens mij heb je een verstoppinkje in je speekselklieruitgang gevonden. Maar als je het echt onrustig vindt, dan zou ik dit toch zeker eens laten zien. Deze foto lijkt mij beetje overbelicht, want ik vind het juist aardig wit. Onder je tong kunnen spannende dingen gebeuren en helaas wordt het regelmatig overgeslagen bij de controle om dit goed te inspecteren.
ma, 08/08/2016 - 10:21 Permalink