paradontitis

Author:
tandtom
Posted:
ma, 07/25/2016 - 21:50
Ik ben vandaag bij de paradontoloog geweest en ben erg geschrokken van de uitkomst. Ik ben een 45 jarige ex-roker.
Ik heb een aantal diepe, ontstoken pockets, 10 mm, en er moeten zelfs enkele kiezen worden getrokken.
Kan iemand naar de kaart kijken en daarop een reactie geven?
Alvasr bedankt.
Attach
Lieneke

Sorry voor de late reactie...ik was op vakantie...Kiezen eruit? Welke dan? De 16 en de 26 zijn inderdaad als verloren te beschouwen. Ik had de rest persoonlijk zelf wel aangedurft ... zeker als je nog zo jong bent! Of ben je al eens eerder behandeld?
ma, 08/08/2016 - 10:46 Permalink
tandtom

Als antwoord op door Lieneke

Hallo Lieneke,
Ok dank je wel voor je reactie , nee ben nog nooit eerder behandeld. Ga ook netjes elk half jaar naar de tandarts en mh.
Ik ga volgende week naar de tandarts voor overleg en extractie van de 16.
Waar ik mij zorgen over maak is de mail van de paradontoloog naar mijn tandarts, waarin de toestand dubieus tot zeer dubieus genoemd wordt.

Lokaal ernstig botverlies staat er ook te lezen, als je de brief hebt gelezen zie je het dan nog positief in voor mij?
Alvast bedankt voor je antwoord.
Attach
di, 08/09/2016 - 22:38 Permalink
Lieneke

Als antwoord op door tandtom

Ik kan het er alleen maar mee eens zijn. Je conditie is niet fraai maar (muv de 16) zeker het proberen waard. We kunnen niet geheel in de toekomst kijken en weten we dus niet precies of de 27,26 en 14 echt behouden kunnen worden (op gezonde wijze). Maar na de herbeoordeling kan er nog chirurgie volgen wat meestal een heel goed resultaat heeft. Vermoedelijk heb je een AA-infectie waarvoor je antibiotica erbij kunt gebruiken wat vaak ook een heel mooi resultaat levert. Waar je wel heel sterk meer rekening moet houden, is dat je altijd onder behandeling zal moeten blijven en een zeer goede mondhygiëne er op na moet houden. Ook die E-sigaret heeft waarschijnlijk toch effect op je mond, al weten we dat nog niet zeker. Zie je kans om daar ook mee te stoppen?
vr, 08/12/2016 - 11:46 Permalink