Etsbrug met 1 of 2 metalen vleugels

Author:
Roman
Posted:
di, 08/30/2016 - 14:50
Ik krijg een kunsttand (etsbrug?),met vleugel(s) achter de aangrenzende tanden, in de bovenkaak op nummer 22.
Nu is de vorige kunsttand gebroken waar de vleugels aan de kunsttand vastzitten.
Nu wil ik graag dat deze keer de kunsttand met 1 vleugel (metaal met keramiek eromheen) aan alleen de hoektand wordt vastgemaakt,
ipv 2 vleugels aan beide aangrenzende tanden.
De tandarts raad me dat af,omdat dit niet stevig genoeg is,maar de vorige keer zat de kunsttand met 2 vleugels vast wat nogal wat spanning veroorzaakte,daar de aangrenzende tanden niet meer vrij van elkaar konden bewegen,met als resultaat dat uiteindelijk toch de eerste vleugel brak.
Nu is mijn vraag: Is het bevestigen van de kunsttand op plaats 22 in de bovenkaak aan alleen de hoektand met een metalen(met keramiek eromheen) vleugel echt geen optie?
Grappa

Nee dat is geen optie. Sowieso is een etsbrug een oplossing die niet erg duurzaam is. Wij noemen dat semipermanent. Er zijn vaak veel betere en steviger oplossingen. Of en hoe dat bij jou zit kan alleen jouw tandarts je vertellen. Ik neem aan dat de verschillende opties al besproken zijn
di, 08/30/2016 - 19:20 Permalink