Voortanden zeer pijnlijk

Author:
Kwm
Posted:
vr, 10/07/2016 - 22:39
Beste forumleden,

Sinds kort heb ik veel pijn in m'n voortanden. 2 tanden zitten nu zelfs losser dan normaal. De pijn trekt door naar mijn kin en als ik op mijn kin lichtjes druk, dan voel ik de pijn heel heftig in m'n voortanden. Mijn tandarts verteld mij dat het door het knarsen komt, maar ik gebruik een bitje waardoor mijn voortanden elkaar onmogelijk kunnen raken in de nacht. Ook is er nauwelijks slijtage te zien bij m'n voortanden.

De pijn is af en toe ondragelijk en "klopt" het in m'n kin. Mijn tandarts heeft ook gekeken of het een ontsteking is, maar dit is niet het geval. M'n tandvlees doet geen pijn als het wordt aangeraakt. Hij heeft simpel gezegd geen oplossing, alleen dat m'n verstandskiezen eruit moeten, na het bekijken van de nieuwe kaakfoto.

Zijn er mensen die deze klachten ook hebben gehad of wellicht weten wat de oorzaak is van deze pijn?
Lieneke

Ben je ooit eens op je voortanden of kin gevallen? Heb je een pukkeltje op je kin wat toch een ontsteking zou kunnen zijn? Misschien eens een bal of een hond oid er tegen aan gekregen? Betrap je jezelf wel eens op klemmen/knarsen overdag?
zo, 10/09/2016 - 13:26 Permalink