Knallende / knakkende kaak

Author:
Siern
Posted:
di, 12/13/2016 - 11:30
Beste forumleden,

geruime tijd heb ik nu last van kaak waar ik vandaag uit het niet een knak in mijn kaak erbij heb gekregen. Ik beoefen MMA en heb daarbij vorige week een knal op mijn kaak gehad (klachten met mijn kaak had ik daarvoor ook al). Daarna had ik steeds het gevoel alsof mijn tanden niet goed op elkaar pasten, vooral aan de voorzijde van mijn gebit. Nu kwam hier vandaag uit het niets bij dat mijn kaak aan de rechter kant een soort knak geeft als ik deze sluit. Deze knak verschilt qua sterkte nogal en kan van heel heftig gaan naar zeer licht, net alsof er iets tussen mijn kiezen zit.

Vorige week ben ik al langs de tandarts geweest waarbij foto's zijn gemaakt van mijn kaak, hierop is niets vreemds te zien volgens de tandarts en zou alles goed moeten zitten. Ook vertelde zij mij dat mijn verstandskiezen ook allemaal goed gaan en dat deze geen problemen zouden moeten veroorzaken.

Ik heb het zo nauwkeurig mogelijk proberen te beschrijven, als er aanvullende vragen nodig zijn dan zal ik die beantwoorden. Ik wil hier namelijk zo snel mogelijk vanaf.

M.v.g. Sier
M.

Hoi Sier!

Ik heb iets soortgelijks gehad. Ineens vreselijke pijn in mijn kaak en knakkende geluiden erbij. Naar de tandarts geweest, overzichtsfoto gemaakt, niks op te zien. Even afgewacht en na een paar dagen toch de huisarts gebeld. Die heeft mij doorverwezen naar een kaakfysiotherapeut. Hij heeft de foute beweging in mijn kaak gecorrigeerd en daarmee is het knakken weggegaan. (Pijnklacht is nog niet weg, maar dat is een ander verhaal). Ik bewoog mijn onderkaak naar voren waardoor hij steeds uit het gewricht schoot zegmaar, dat veroorzaakt de knak. Je kan dit voelen door twee vingers op het stukje kaak voor je oor te zetten (waar boven en onderkaak elkaar ontmoeten) en dan je mond te openen. Het zou niet tot weinig mogen verschuiven, voel je wel een bobbel ontstaan dan is het bewegingspatroon niet goed. Veel sterkte ermee!
di, 12/13/2016 - 20:33 Permalink